Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Estemy's MTFD ruillist

Estemy

Recommended Posts

Kleine update: ik heb zaailingen van pastinaak over, als niemand hier schrijft dan neem ik ze gewoon mee naar de zaailingen tafel.

En ik heb maar 2 zwarte bato bakken nodig, als iemand ze over heeft.

Edit: Nieuw! Safflower zaden (10 stuks)

Edited by Guest

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

• 2 weeks later...

Hoe gaat het met de rabarberzaailingen..groeien ze al een beetje? Ik zou ook wel een saffloerplantje willen, of heb je zaden?

Je daslook is in aanvraag bij een kruidentuin, ik hoor het binnenkort.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Ik heb zaden, maar als je wil kan ik ze voor je planten. Ik heb 10 zaden, maar ik wil ze zelf niet, dus je mag ze allemaal hebben als je wil.

Je kunt die rabarbertjes in mijn blog zien (1 kweekbak is vol met alleen rabarber). Ik heb ze vorige week geplant in nieuwe potten. Nu zijn ze in grotere potten en elke pot heeft 2-4 plantjes. Meeste potten hebben plantjes van 2 verschillende soorten (Lider red en Victoria). Op dit moment zijn ze beetje aan het wennen met nieuwe potten, maar meeste hebben deze week de derde blad gekregen. Ik heb ook die speciale rood en blauw LED lampjes gekocht en sinds 2 dagen krijgen ze zelfs s'nachts licht.

De grootte groene rabarber heb ik vandaag uitgegraven. Hij was groter dan ik dacht en paste niet in mijn twee 10L emmers. Ik moest de wortels een beetje afhakken, maar hopelijk gaan ze alles overleven.

Ik heb zaden, maar als je wil kan ik ze voor je planten. Ik heb 10 zaden, maar ik wil ze zelf niet, dus je mag ze allemaal hebben als je wil.

Je kunt ze nog in mei zaaien, dus ik zaai ze wel, dank je wel!

Ik zoek:

soorten van gewoone planten dat ik nog niet heb (komkommer/tomaat/aubergine/bieten enz) of grappige varianten (aparte kleur/maat/smaak), ze kunnen ook als zaden komen voor volgende jaar

aardbeiplanten (maakt niet uit welke soort zolang als ze maar rood en zoet zijn)

Maar ik had t over aardbei of komkommer

Estemy, mijn buurman kwam vandaag met een rabarberplant die hij voor mij in Engeland heeft gekocht.

Ik heb nu voldoende rabarber, je kunt mijn plant aan een ander geven. En ik zet jou op de lijst voor een piepschuimen bak.

Heeft iemand koolraap zaden dat ze willen ruilen voor mijn knolraap zaden (Golden Ball) of knolraap zaden om te ruilen tegen mijn knolraapzaden? Ik wil graag meer dan 1 smaak in mijn tuin hebben. Natuurlijk kan ik ze ook voor tegen iets anders uit mijn lijst wisselen. Het gaat over kleine hoeveelheden, ik heb maar 5-10 stuks nodig.

EDIT: Ik heb de zinnen een beetje veranderd.

Edited by Guest

Ik zou graag allebei hebben/ruilen. Nu heb ik maar een koolraap en niks voor de lente.

Ik wordt echt gek van die woorden: kool, sluitkool, koolraap, raap, knolraap, koolrabi ...waarom lijken ze allemaal naar elkaar? En in elke boek of website zijn ze anders geschreven (want het kan raap zijn of knolraap en ik wist niet dat het hetzelfde groente was) om het nog moeilijker te maken. Ik was gisteren 1 uur bezig om ze allemaal in Engels te vinden en dan ook in mijn eigen taal en nu heb ik ze nog steeds verkeerd geschreven

Edited by Guest

Estemy, als jouw "Goldball" zaadjes uit de zadenenvelop komen, dan komen die van mij waarschijnlijk en zijn het herfstknolletjes (geen koolraap, maar knolraap dan). Zaaien in aug, oogsten in de herfst. De knollen worden een stuk minder groot en smaken anders dan koolraap. Ik heb via de blije zadendoos wel wat tuinraapjes/meiknolletjes (die roze in de foto) kunnen ruilen. Ik kan daar wel een klein beetje van missen hoop ik (er komt al wat op in de tuin ), ik zal wat over is voor je meenemen met de MTFD.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017