Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Indeling tuin / moestuin

John

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb een vraag zijn er ook mensen die een moestuin hebben als siertuin hebben gedeeld met de normale tuin?

Ik heb een hele diepe en brede tuin achter ons huis, het achterste gedeelte is nu moestuin ongeveer 11 meter breed en 12 meter diep. Totale tuin diepte is 35 meter.

Ik wil mijn tuin gaan veranderen nu had ik het idee om de moestuin onderdeel te laten zijn van mijn normale tuin.

Heeft iemand daar ervaring mee? Of foto's!

Groet,

John

John, ik heb er zelf niet echt ervaring mee (uberhaupt niet met tuinieren ), maar zelf vind ik permacultuurtuinen, forrest gardens (die bestaan uit eetbare dingen) en polycultuur moestuinen altijd erg mooi, mooi genoeg om mn hele tuin er mee vol te willen zetten zeg maar. Alys Fowler past dit bijvoorbeeld toe in haar engelse achtertuin (haar serie 'the edible garden' staat gratis op youtube).

Dit is haar tuin:

alys-fowler-1_1596371c.jpg

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Welkom !

Zeker ook even dit topic even doorsnuffelen : hebben-jullie-ook-een-bloementuin-foto-s-t5932.html

Het zijn er véél hoor, die het nut en het mooi om het mooi combineren. Zelf zet ik vaste sier-planten ook gewoon bij of door de groenten, waar ik dat wil.

Verder zijn er topics over combinatieteelt, daar valt veel uit te halen over wederzijdse beïnvloeding van planten ( tussen alle onzin babbel door ): wederzijds tussen groententeelten , maar ook met sierplanten.

Ook topics over perma-cultuur trouwens. Kortom te veel om te noemen. Snuffel lekker es rond, en gebruik ook de zoekfunctie.

Verder hebben er nogal wat leden hun eigen blog, waar ze hun eigen moestuin-seizoen in foto's bijhouden. Kijk daar ook eens.

DSCN493559271393138716.JPG

Bedankt voor jullie commentaar, ik ga inderdaad even rond neuzen op het forum.

Ik heb ook nog een foto van onze tuin.

2014022312124228801393169405.jpg

Het achterste gedeelte is moestuin van ongeveer 100m2.

het lastige van de tuin is dat ie ook geschikt moet zijn voor drie kinderen en een trampoline.

Groet,

John

Wow mooie tuin! Ruilen? Daar kun je wel een mooie moes/tuin-combinatie van maken denk ik hoor! Wat is dat schuurtje daar links voor iets?

het lastige van de tuin is dat ie ook geschikt moet zijn voor drie kinderen en een trampoline.

Wat is daar lastig aan? Als alles in de tuin eetbaar is kunnen ze alvast geen giftige bloemen opeten

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop