Niika Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Ik heb al even gezocht maar kan het niet zo goed vinden allemaal dus dacht vraag het maar gewoon. Kunnen uien in een pot? En zo ja, hoeveel dan op wat voor oppervlak, en hoe diep? Ik bedoel dan de pootuien geen zaadjes dus.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Hey, Ja, dat kan, heb ik vorig jaar ook gedaan. Wel hebben die dingetjes best wel wat ruimte nodig, dus verwacht niet teveel opbrengst . Ik heb ze in een bak van +- 20 cm gedaan, op ongeveer 7 cm van elkaar, wat eigenlijk te weinig was. Mijn uitjes waren niet heel erg groot, maargoed, had ze ook te laat geplant eigenlijk dus mogelijk is dat een grotere reden waarom ze klein waren . Stardaard afstand voor plantuitjes is 10 cm. In de makkelijke moestuin, uitgaande van 30cm*30cm vakken, zouden er 16 kunnen, aldus de schematjes van SFG (bv hoeveel-planten-in-vak-square-foot-garden-t158.html, http://www.makkelijkemoestuin.nl/zaaien-en-planten). Dat is meer dan bij vollegrondsstandaardmaten, maar dat is vaak zo bij SFG. Echter, of ze ook zo groot gaan worden kan ik niet zeggen, ga het dit jaar opnieuw proberen en op tijd de plantuitjes in de grond doen . Welke pot heb je er zelf voor? Dan kunnen we met je meedenken . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niika Posted March 4, 2014 Author Share Posted March 4, 2014 Bedankt voor je antwoord! Heb verschillende potten, een action wasmand en een balkonbloembak.. de potten zijn niet zo heel groot, de bloembak is wel breed maar niet diep.. grote opbrengst hoeft ook niet ben maar alleen en zoveel ui eet ik niet. t is meer voor de leuk zegmaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niika Posted March 5, 2014 Author Share Posted March 5, 2014 verder nog iemand tips? wil graag verder met poten/planten enzo.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ron Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Je kan ze wel in de balkonbak zetten, ik heb nu witte plantuitjes in een pot en bloembak. Ze worden wel groter en vergeet niet dat je van ui/sjalot/knoflook ook het loof kan eten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niika Posted March 5, 2014 Author Share Posted March 5, 2014 maar is die dan wel diep genoeg? hij is ongeveer 14cm diep en 58cm lang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 De diepte is geen probleem, plantuitjes leg je bijna op de grond, maar qua oppervlakteformaat denk ik dat je er maar heel weinig kwijt kunt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niika Posted March 5, 2014 Author Share Posted March 5, 2014 ok dan ga ik dat maar doen.. hoef er ook niet zo veel kwijt dus dat scheelt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts