Jump to content

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Jorg
 Share

Recommended Posts

Niet zo heel veel. Opgekomen pompoenen verpoot. De Atlantic Giant doet z'n naam alle eer aan, op 1 maart is hij gezaaid en staat nu al tien centimeter hoog. Benieuwd hoe ik hem op 15 mei zal aantreffen.

Daarna nog wat siertabak en paprika's gezaaid. En gras gemaaid. De eerste keer dit jaar. Ik wou de compostvaten nog omzetten, maar helaas was m'n middagpauze al gedaan (ik werk thuis).

Een populier en een wilg omgelegd, keurig in stukjes.. de wilg voor brandhout de populier voor planken voor uitbreiding van het kippenhok.

2 dakgoten die we aan het hek hebben gehangen gevuld maar aarde, compost en zand, in de bovenste sla gezaaid, de onderste wordt morgen gevuld met aardbeienplanten.

gewied in de kas, pak choi uit zaaibakje in de grond in de kas gezet. Tomaten weer naar binnen gehaald uit de kas want er komt vorst vannacht.

(afgelopen nacht was het stiekum ook 6 graden kouder dan het weermannetje zei, nu 3 tomaatjes bevroren van de 23, nevermind, gewoon opnieuw zaaien maar ik ben erg voor de aanstelling van een nieuw weermannetje)

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Eerste worteldoek aangebracht, eerst met schop geul gegraven. Maar met schop lijn steken en dan met kleine handschepje geul graven gaat beter.

En nieuwtje, zijn tegen een tuinfrees aangelopen. Mijn manlief heeft zich uitgeleefd in de siertuin, klein maar fijn past zo tussen de sierplanten en rijen door.

Wintertijd is de tijd nemen voor de planning en voorbereiding voor het nieuwe seizoen ...

Uitgebloeide narcisjes in de tuin gezet, laatste plantuitjes gepoot, tuinpoortje gebeits, tuintafel gefixt en gebeitst - En gemopperd omdat hij er na al het werk nog steeds niet uit ziet... Morgen nog maar een nieuw laagje dekkende beits erop .

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Al een dag of drie aan het watergeven op 't balkon, de zaailingen (sla en radijs) krijgen dorst van dit weer. De bamboe slurpt ook alweer liters, maar ze staat ook in een te kleine pot, eerlijk is eerlijk..

Sla uitgeplant - een deel in de serre/kas (die er eindelijk staat), een deel buiten - en eindelijk m'n wortelen gezaaid.

Kan je met dit weer tomatenzaailingen ook al 's nachts in de (koude) kas laten staan, of toch maar best elke avond binnenhalen?

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
... want er komt vorst vannacht.

(afgelopen nacht was het stiekum ook 6 graden kouder dan het weermannetje zei, nu 3 tomaatjes bevroren van de 23, nevermind, gewoon opnieuw zaaien maar ik ben erg voor de aanstelling van een nieuw weermannetje)

Ik weet nog dat je vorig jaar zo overvallen was met je vroege planten buiten. Ik heb hier hetzelfde..het is toch landklimaat, en dat heb jij 3 x erger dan wij.. oppassen dus geblazen in het voorjaar, en zelf in de avond even naar buiten..je ziet en voelt het wel of het gaat vriezen.

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Gisteren wat bomen gesnoeid op de Esther manier. Even flink dus... iets onkruid getrokkken en gezirgd dat de tuin gefresd word van de week. Dan gaat het echte werk weer beginnen. Verder even een nieuw tuin plan maken denk. Ik was er nog niet erg tevreden over.

Lange dag op de tuin. Nog een bed aardbeien geschoont. 2 van de 4 bedden nu schoon met alvast een basisbemesting.

Blauwe regen aan paal langs het water. Mooi ding: bloemknoppen zitten er al in. Gaat er later een kruis bovenop de paal om er een parasol-boom van te maken uiteindelijk, half over het water. Vandaag dat ding goed opgebonden.

Toch maar wél de 2e rij tuinbonen er in gezet. De planten gingen wel wat hard in hun zaaibak.

Verder de compostbak verder gevuld met wat ik allemaal had. De bak blijkt toch wel erg groot. De 1e bak is nu pas ruim voor de helft gevuld, maar gaat een mooie hoop worden.

Knoflookbedden geschoont van klein onkruid. De Olifantenknoflook hoog aangeaard en extra koemest gegeven, niet te veel.

waarom doe je er siliconen over? reinigt dat later beter?

hier spoelt de temperzon er in het naseizoen vanzelf grotendeels uit, dus we maken het niet meer schoon maar smeren er in maart (das nu dus, ff kopen nog ) een nieuwe laag op

aanaarden olifantenknoflook Bit ?? Dat heb ik gemist, waarom?? Hoe hoog ??

Zie topic 'Olifantenknoflook' : olifanten-knoflook-t3036-280.html

( ik had dat nog eens helemaal doorgelezen, en las daar dat ik dus de Olifantenknoflook wel te ondiep gepoot heb. Had ze gepoot in het najaar, even diep als de anderen. Hij moet dieper is in dat topic het devies. En toch ook wat extra mest ( wat ik bij de andere knofloken niet of bijna niet doe )

Oke, dan ga ik ook een laagje aarde toevoegen, want ik heb mijn olifanttenen misschien net 2-3 cm dieper gepoot dan de gewone knoflooktenen en ik hoop natuurlijk op een geweldige opbrengst van de olifanten

Vandaag een aantal potten leeggemaakt en voorzien van nieuwe aarde, de tijm, salie en peterselie overgepoot in andere potten.

Oke, dan ga ik ook een laagje aarde toevoegen, want ik heb mijn olifanttenen misschien net 2-3 cm dieper gepoot dan de gewone knoflooktenen en ik hoop natuurlijk op een geweldige opbrengst van de olifanten

Biets biets, zou ik van jou 1 of 2 teentjes mogen als je ze geoogst hebt en er 2 kunt missen natuurlijk ?

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Gisteren rode en witte ui en sjalot geplant, omheining er rons tegen de kippen en ganzen en een net er boven tegen de bos- en tortelduiven, merels kauwen enz.

Vandaag aardbei in batobakken geplant, komen van vorig jaar over, stonden toen in volle grond en in bloempotten.

Moet ook dringend de knolselderij verplanten in P9 want de wortels zijn al enkele cm uit de potjes gegroeid.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...