Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)


Jorg

Aanbevolen berichten

Vandaag niets maar gisteren heb ik al het blad bij de parkeerplaats tegenover weggehaald en dat over mijn eigen achtertuin verdeeld

Nog twee vuilniszakken vol overgehouden om over een hele tijd te gebruiken als compost

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje domme vraag maar kan je afgevallen blad gewoon over de tuin verspreiden en/of omscheppen in de aarde? of moet je het eerst op de composthoop gooien wil het voor volgend jaar klaar zijn?

Ik heb namelijk geen ruimte voor ern composthoop maar wel dringebd behoefte aan wat verrijking van de grond....

 

Verder van het weekend nog twee dikke pastinaken gerooid, klimop gesnoeid en de laatste potten geleegd. De tuin is bijna winterklaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 'bladcompost' bestaat uit de OI-kers platstampen, lijnzaad erop (dat plakt na een beetje regen onwijs aan je schoeisel ), brekerzand en oud hooi. De OI-kers gaat gewoon weer nieuw blad maken en staan. LOL . Ik ben benieuwd hoe ze de winter doormaken.

Verder genoten van nog steeds courgettes en pompoentjes die groeien. Ik ga in het vervolg echt in maart al pompoenen zetten. Kennelijk heb ik laatbloeiers.

 

De ananaskers is echt ge-explodeerd. De plant staat in een klein potje (d: 20 h: 30 cm), heeft de winter overleefd en is nu echt enorm groot en maakt veel vruchtjes aan!

 

En ja . Ik heb zaaigoed van de suikermais kunnen oogsten . Ik ben benieuwd naar de kiemkracht!

 

De rode boerenkool wil niet echt en groeit heel matigjes. Ik was ongeveer een maand te laat met planten en het is de vraag hoe ze het gaan doen.

 

Verder een beetje geveegd en gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mest over het land verspreid.

Punt paprika geoogst en een boel pepers.

Aardbeien verplaatst en nog een paar in potten gezet.

Onkruid verwijderd en bieslook die zichzelf tussen de tegels had gezaaid er tussenuit gehaald.

Oregano afgeknipt.

En tuinafval weggebracht dat niet op de compost mocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bladcompost van het blad van vorig jaar in zakken gedaan..ongeveer 5 x 40 liter. Helemaal onderop waar het walnotenblad altijd zit waren er nog wat plakken blad, maar die verkruimelden zonder protest bij wat knijpwerk. Daarna de korf weer een beetje gerepareerd en nieuw blad erin. Alleen met het blad van de walnoot en de acer is hij nu boordevol..ik zal er een tweede bij moeten zetten.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samen met mijn moeder heb ik gisteren de tunnelkas leeggehaald. Er stonden nog heel wat tomatenplanten, die we lekker hebben verbrand. Leuk klusje

En we hebben heel wat kruiwagens met paardenmest verdeeld in de fruittuin, en heel wat kruiwagens met oude compost uitgereden in de moestuin. Om op te hogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...