robijnske Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 (edited) wat is het besten spitten of frezen of een jaar spitten en het ander jaar frezen ik zit op zand grond Edited April 3, 2014 by Guest Quote ervaring komt met de jaren voor de indeling https://youtu.be/RktVFToVjqg Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 hangt van je grondje af natuurlijk, sommige tuinders doen geen van beideer zijn al wat topics over: zoek....frezen-t8558.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 Of deze :post207476.html Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnoud Posted March 30, 2014 Share Posted March 30, 2014 Mijn ervaring:Ik spit liever dan dat ik ooit nog eens ga frezen.Reden: Ik heb vette grond,dit heb ik begin maart gefreesd,en nu tijdens het zaaien/poten,moet ik alsnog de dicht geslagen grond met de greep los maken.Dubbel werk in mijn geval. Ander voordeel van spitten in mijn tuin,al het onkruid dat er staat,wordt met spitten netjes onder gewerkt,met frezen wordt het verspreid. Wat hierboven staat is mijn mening en ervaring,dat wil niet zeggen dat het een vastgestelde regel is. Het hangt samen aan de grondsoort,de hoeveelheid onkruid en wat al niet meer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts