Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

(Klim) aardbeien en tomaten in de volle grond

Bella86

Recommended Posts

Heeft iemand ervaring met klimaardbeien? En een advies welke andere aardbeien de hele zomer door veel vrucht dragen en makkelijk groeien (ja, ik wil alles ? En hoe goed kan ik kleine trostomaatjes laten groeien op een warme zonnige plek zonder kas?

I want to do to you what spring does to the cherry trees

6. Klim aardbeien, bestaan die?

Nee, een aardbei is geen snijboon. Dit is een fabeltje verzonnen door de bollenexport in de jaren 50 en 60. Je kunt beter een hangbak maken en dan de uitlopers over de rand laten hangen. Mrak is hiervoor het meest geschikte soort.

Lees verder op: http://www.kweduivenvoorden.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=9&Itemid=9

Aardbei Ostara schijnt de makkelijkste doordragende aardbei te zijn met een hoge opbrengst en toch goed smakend.

Tomaten buiten: elke een beetje vroege tomaat groeit buiten goed op een warme zonnige plek, liefst een beetje beschut. .

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

Hmmm.. Bakker Hillegom, waar heb ik die naam eerder gehoord?

O ja, https://www.moestuinforum.nl/photoshoppen-van-groenten-kruiden-fruit-t3933-10.html

Eerlijk gezegd zijn dat wat mij betreft de grootste oplichters in de online plantenverkoop.

De aardbei die je daar ziet is gewoon een aardbei met hangende uitlopers. Niks klimmen dus.

Groet,

Geert-Jan