Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Zaadteelt van kiemgroente

Estemy

Recommended Posts

Heeft iemand ervaring met zaadteelt van kiemgroente of een leuke website over dat weet? Ik heb best veel zaden van verschillende kiemgroente gekocht: alfalfa, tauge, tuinkers, mosterdzaad, broccoli enz, maar het probleem is dat je heeft heel veel zaden nodig voor een klein beetje oogst en in paar weken zijn ze al op (et wat zijn ze duur!). Daarom dacht ik om eerst een beetje zelf zaden te telen met wat ik al heb en dan pas kweken voor eigen consumptie. Helaas heb ik tot nu toe niks gevonden in de internet over hoe ik dit moet aanpakken en of het mogelijk is of niet. Wie kan me helpen?

kiemgroenten.jpg

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Ja dat kan je heel goed doen. Het verschil met gewonen zaden is dat deze vaak zijn behandeld tegen schimmels e.d. waar door je ze beter niet gebruikt als kiem groenten. Alle eigen geoogste zaden die je kan gebruiken als kiemgoente zet ik ook zo in(en zaai dan weer nieuwe). Bij radijs is een deel dan ook weer om te oogsten als radijs i.p.v. kiemgroenten.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl