Estemy Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Heeft iemand ervaring met zaadteelt van kiemgroente of een leuke website over dat weet? Ik heb best veel zaden van verschillende kiemgroente gekocht: alfalfa, tauge, tuinkers, mosterdzaad, broccoli enz, maar het probleem is dat je heeft heel veel zaden nodig voor een klein beetje oogst en in paar weken zijn ze al op (et wat zijn ze duur!). Daarom dacht ik om eerst een beetje zelf zaden te telen met wat ik al heb en dan pas kweken voor eigen consumptie. Helaas heb ik tot nu toe niks gevonden in de internet over hoe ik dit moet aanpakken en of het mogelijk is of niet. Wie kan me helpen? Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Ja dat kan je heel goed doen. Het verschil met gewonen zaden is dat deze vaak zijn behandeld tegen schimmels e.d. waar door je ze beter niet gebruikt als kiem groenten. Alle eigen geoogste zaden die je kan gebruiken als kiemgoente zet ik ook zo in(en zaai dan weer nieuwe). Bij radijs is een deel dan ook weer om te oogsten als radijs i.p.v. kiemgroenten. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Estemy Posted April 13, 2014 Author Share Posted April 13, 2014 Dus dan gewoon laten groeien tot dat er bloemen zijn en dan nog een beetje later krijg ik zaden? Zoals met bijna elke andere plant in de tuin. Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Ze zijn hier niet zo duur....en biologisch: http://www.depeuleschil.nl/webwinkel Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Ja, gewoon net als bij je "normale"planten . En buiten de prijs ! Het is leuker om van eigen zaden te eten. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted April 13, 2014 Share Posted April 13, 2014 Met planten zoals radijs kost het nog best veel werk Rucola is bijvoorbeeld makkelijker, zaden zijn gemakkelijker uit de zaaddoosjes te halen vind ik. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts