Jan L Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Hoi allen, ik heb radijsjes gezaaid, in een bak deze keer. Vorig jaar stonden ze in volle grond en hadden ze het prima gedaan, behalve wat later op het jaar dat er dan wormpjes in zaten. Nu heb ik in de serre dus al wat radijsjes maar vroeg ik me af of die te dicht op elkaar staan of niet?De plantjes staan nu een dikke duim uit elkaar. Alvast bedankt voor jullie respons! Quote I love the smell of potgrond in the morning...Blog: blog/Jan+L[/color] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Nee hoor, zo staan ze ook bij mij ongeveer. En als je gaat oogsten, de 1e paar haal je weg, waar die een ander zou raken. Prima zo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dakoina Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Ik zaai ze meestal ongeveer 2a3 cm uit elkaar. Nog nooit grote problemen gehad. Het enige dat ik al meermaals zie, is dat er beestjes soms kleine gaatjes in de buitenkant van de radijs maken. Heb net weer een bot gemengde radijsjes getrokken, hmmmmmm... Quote Nieuw stukje grond, tijd om te bloggen! http://jansmoestuin.wordpress.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted April 16, 2014 Share Posted April 16, 2014 Heb ze hier ook ongevere zo in een bak. Die wormpjes waren wellicht de larve van de koolvlieg... want radijs is een kool Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan L Posted April 17, 2014 Author Share Posted April 17, 2014 Ik zaai ze meestal ongeveer 2a3 cm uit elkaar. Nog nooit grote problemen gehad. Het enige dat ik al meermaals zie, is dat er beestjes soms kleine gaatjes in de buitenkant van de radijs maken. Heb net weer een bot gemengde radijsjes getrokken, hmmmmmm... Hmmmm... radijsjes met extra eiwitten Ik hoop echt dat die koolbeesten wegblijven uit mijn serre Quote I love the smell of potgrond in the morning...Blog: blog/Jan+L[/color] Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted April 17, 2014 Share Posted April 17, 2014 Wat salie en ajuin ertussen zou moeten helpen tegen die beestjes. Plantastand is prima zo. Als het loof door elkaar groeit geeft dat geen problemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts