Johmir Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 Mijn peulen (en ook de doperwten) zijn allemaal aangevreten door......? De blaadjes zijn allemaal aangevreten vanaf de zijkant van het blad; veelal zijn het ronde gaten (enkele mm's groot) die erin gevreten zijn. Ik heb helaas geen foto, dat zou alles een stuk duidelijker maken, maar misschien post ik die nog wel.Ik dacht dat het om aanvreten door vogels zou gaan. Daarom heb ik gisteren over al mijn peulen/doperwten gaastunnels gemaakt zodat vogels er niet meer bij kunnen.Maar zijn het wel vogels? Wie herkent deze vraatsporen en waardoor wordt het veroorzaakt? Kan en moet ik er iets tegen doen of gaan de peulen het toch wel redden?De peulen zijn ca. 1 maand geleden gezaaid en ze zijn nu ca. 3-7 cm groot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted April 18, 2014 Share Posted April 18, 2014 https://www.moestuinforum.nl/aangevreten-sugar-snap-t8909.html Hoogstwaarschijnlijk bladrandkevertjes. Als het niet te erg is, groeien ze er wel door. Zie bovenstaande topic Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johmir Posted April 18, 2014 Author Share Posted April 18, 2014 Top, bedankt voor je reactie. Ik heb exact hetzelfde. Het ziet er raar uit en volgens mij zijn er ook wel enkele echt gesneuveld. Maar ik zal het laten voor wat het is, dan gaat het dus wel goedkomen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts