Jump to content

Featured Replies

Posted

Het leek mij wel leuk om daar een topic voor aan te maken.

Wat heb je meegenomen en wil je daar het recept van delen met de rest?

Ik ben echt van de probeersels dus ik heb veel geproefd op de mtfd soms heerlijk, soms ietsjes minder maar ik vond niks echt vies.

De preisalade , de zoet/zoute brokken chocolade en de chocolade fudge kwamen bij mij vandaan.

Hier het recept van de preisalade:

Benodigdheden,

1 of 2 preien in ringen

3 gekookte eieren in blokjes

Handje zure uitjes gehalveerd

Handje zure bommen in blokjes

Handje bieslook

Scheutje azijn

Peper en zout

Half bakje tuinkers

En een flinke klodder goede mayonaise

(Alles naar eigen smaak)

Alles door elkaar scheppen smaakt heel lekker op een geroosterde boterham, maar ook op bv toast

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

• Author

De zoet/zoute brokken:

100 gram melkchocolade

200 gram pure chocolade

125 gram ongezouten roomboter

Een scheutje schenkstroop

Een scheutje honing

250 gram zoute pinda`s

3 stuks Twix in blokjes gesneden

De binnenzijde van een ovenschaal bedekken met bakpapier.

De chocolade met de boter au Be marie smelten, als het gesmolten is van het vuur nemen honing en schenkstroop er doorheen scheppen en iets af laten koelen.

Daarna de pinda`s en de Twix er doorheen scheppen en alles uitscheppen en verdelen over de bodem van de ovenschaal.

Enkele uren in de koelkast en vervolgens in stukken snijden.

En whalla je komt weer een kilo of wat aan

Connie meisken, als het over recepten gaat dan moet ge bij mijn baas zijn hé en niet bij mij. Ik kweek, zij kookt. Elk zijn specialiteit zeg ik maar.

Maar als ze uitgetetterd geraakt met de buurvrouwen dan zal ik het haar zeggen hoor.

Ja, 't kot zit vol vrouwsvolk, dus vloog ik buiten, naar uwe kompjoeter zei ze.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Lekker en leuk Connie! Twix heb ik nooit in huis, denk je dat ik het weg kan laten?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

OH die brokken..ohh dat klinkt lekker. Heb ik gemist, bah jammer! Ik ga het zelf maken. Dank voor het recept, maar inderdaad ook, hier geen twix maar volgens mij is dat niet zo'n probleem.

Er was ook hot chocolate,met pepers,echt zoooooooo lekker!!

Ik had heksenkaas gebrouwd.

Ingrediënten voor 250g Heksenkaas:

•150g kruidenkaas (1 bakje)

•60g ( light )mayonaise

•30 g rauwe prei (lichtgroene deel)

Verse peterselie

Verse bieslook

•1 snufje zout

•1 snufje versgemalen zwarte peper

•enkele druppels citroensap

Benodigdheden:

•Staafmixer

•Mes

•Snijplank

•Mengkom

Als kruidenkaas gebruikte ik de goedkope kruidenroomkaas van AH.

Pureer de prei en peterselie samen met de mayonaise, zout, peper en citroensap met een staafmixer. Meng vervolgens de kruidenkaas erdoor. Klaar!

En Willy,uw vrouw zat heerlijk aan de chocolade,dus ik denk dat ze die recepten graag wil.

• Author
hier geen twix maar volgens mij is dat niet zo'n probleem.

@ Appelvrouw en Piroska nee hoor dat is echt geen probleem, in principe kan je erin stoppen wat je zelf lekker vind(wel altijd de pinda`s natuurlijk)is er niet iets soortgelijks als Twix bij jullie te vinden?

Dan vervang je het gewoon daarvoor, misschien bv kittekat of milkyway of kleine stukjes caramel ?

Ah,dan heb ik die geproefd,die was erg lekker!!Dus zeker om ook eens even hier te maken

Humus:

Zelfgekookte kikkererwten of uit blik

Geperste knoflook

chilipoeder

zout

citroensap

tahin (sesampasta)

Alles lekker in de blender en klaar

De buurman is jarig daar gaan we straks heen. Ik heb zoet/zoute chocola voor hem gemaakt zonder twix, en met resten chocola die ik in huis had: puur met gember en cappuccino paaseitjes. Hoelang duurt het opstijven en kan ik dat eventueel in de vriezer doen?

Wie had de heerlijke broden gemaakt? Een met noten die zo op was, en een lekker volkoren, waar ik nog een stukje van mee naar huis heb genomen voor ma ochtend ontbijt.. Recepten!!

Trifle: Recept! ( 2 x opgeschept )

Wraps met? (augurken?)mmmm

En de quiches...

Inderdaad ja,die quiches.......................zaaaaalig!!! Ik maak de wraps ook wel eens,ik mik er dan nog zalm in.

mmm het chocola is heerlijk geworden. Er zit maar heel weinig puur in, want ik had nog maar 40 gr pure gemberchocola, maar het geeft niks..verder een hele reep tony chocolonely-melk ( =altijd lekker) een een handje paaseitjes. en stroop en boter natuurlijk.

Kruidenmuffins met ham en spek

1. Snij 100g witbrood in blokjes en week deze in 3dl karnemelk.

2. Was en droog 2 stengels bleekselderij en snijd ze fijn.

3. Verhit olie in een pan en bak hierin 100g spekblokjes en 100g hamblokjes. Voeg wat groente toe: gesnijde bleekselderij en 3el uitjes. Laat alles afkoelen.

4. Verwarm de oven voor op 200 C. Zet de papieren vormpjes in een muffinblik.

5. Meng 200g bloem met 1/2tl tijm, 1/2tl salie, 1/2tl majoraan, 2el fijngehakte peterselie, 1/2tl peper, 1/2tl zout, 1 1/2tl bakpoeder en 1 1/2 tl zuiveringszout.

6. Klop 1 ei los en roer er 60ml olie, vlees-uienmengsel en de karnemelk met het brood door. Voeg het bloemmengsel toe en roer kort tot alle ingredienten net zijn vermengd. (Ik heb een beetje melk/karnemelk toegevoegd)

7. Schep het deeg in de vormpjes (ik heb een beetje kaas erover gegooid). Bak de muffins in het midden van de oven in ca. 30min gaar. Neem het blik uit de oven, laat de muffins 3min rusten in de vorm en serveer ze warm.

Het recept voor paprikamuffins ga ik niet vertalen, maar als iemand dat wil laat me dan weten.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Ik heb ze niet gegeten i.v.m. Tarwe allergie maar paprika-muffins lijkt mij juist wel weer iets om b.v. met milde of licht pikante pepers te maken. Ik zou dus heel erg graag daar een recept van zien.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Hot chocolate :

200 gram pure chocolade.

50-60 gram cacaoboter.

1 theelepel cacao.

2 theelepels hete chilipoeder(van o.a cayenne en Aji Umba(Adjoemba) en nep madam(Dus met net wat meer pit dan wat je in de supermarkt halen kan).

1 theelepel honing.

1 hand hazelnoten(deze fijn of grof hakken).

2 gedroogde Spaanse pepers.

Doe de chocolade in stukjes in een schaal die je in een pan met water zet om te verwarmen(au bain marie). Wel een ruime pan om de schaal er weer uit te kunnen pakken. daar doe je de cacaoboter bij(kan je ook weg laten maar dan smelt je chocolade veel sneller).

Als alles is gesmolten de honing en cacaopoeder door het mengsel roeren en als laaste de hazelnoot en gedroogde pepers erbij. Dit giet je in een alufolie bakje(zelf even de randen maken) of in een springvorm. Laten opstijven in de koelkast(in plus/minus een uur).

Voor variatie kan je er gemberpoeder of stukjes in doen. Je kan er ook stukjes koek of rijstwafel door doen voor de crunch.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

• Author

Ik heb je chocolade geproefd Stan.

Apart en smaakvol, ik ga hem zeker een keer maken .

Gisteren ook kikkererwten gekocht alvast voor de Humus van Nynke

Paprika muffins

50g maisbloem

70g bloem

1/4tl zout

1tl zuiker

2tl bakpoeder

1tl paprikapoeder

0,5tl cayenne peper (ik zou meer doen!)

100 geraspte kaas

1 ei

1dl melk

1 rode paprika (Niet te groot en je kunt ook verschillende kleuren gebruiken. Bijv halve rode+halve gele paprika)

50 gesmolten boter

1. Meng alle droge ingrediënten (+kaas) met elkaar.

2. Snij de paprika in kleine blokjes of reepjes.

3. Klop de ei los met melk en boter.

4. Meng paprikastukjes met eimelk en droge ingredienten.

5. De deeg moet nu in de muffinvormpjes! (je kunt een beetje extra geraspte kaas erover gooien)

6. Bak ze in 20min in de oven (200C) klaar.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

• Author

Die ga ik zeker een keer proberen Estemy, de maisbloem heb ik al in huis .

Ik heb ze niet geproefd op de mtfd maar ze lijken me lekker.

Paddenstoelen Quiche :

Voor 2 quiches,

De vulling :

1 pakje slagroom.

3 eieren.

Thijm vanaf een thee lepel.

Zout naar smaak.

Peper naar smaak.

Chilipoeder 1/2 theelepel.

200 gram en meer geraspte kaas.

Gemengde paddenstoelen( enkel champignon's kan ook maar doet wel wat met de smaak).

Chantharel, kastanje champignons, roze, grijze, gele en konings Oesterzwam totaal 6 a 700 gram.

1 uitje fijn gehakt.

Het deeg :

Ik gebruik spelt maar gebruik wat je hebt en ook volkoren is erg erg lekker.

300 gram meel.

150 ml water.

100 gram boter.

Doe het meel, het water en de boter in een hoge kom/schaal en snij met 2 messen het boter in hele kleine stukjes. Maak er dan snel een bal van zonder het deeg echt te kneden. Deel het in 2 stukken en rol deze uit en doe in een vorm van 24 to 26 cm doorsnede. Als je het deeg wat laat rusten bak je de ui en de paddenstoelen even aan. Doe ze daarna in de vorm op het deeg en giet daar het gelopte ei met slagroom en kruiden mengsel op en strooi af met geraspte kaas. 35 tot 60 min op 180 tot 200 graden afbakken.

Dank je voor de hot chocolate,de chocolade had ik al in huis gehaald.Ik vond hem lekker,en ik denk dat mijn man en zoon het ook heerlijk vinden.Dus,als zij met de auto's bezig zijn,ga ik ff kokkerellen.

De Quiche met speltmeel en shi takes staat in de oven...

Ik was wat uitgeschoten met de pepers, d.w.z. ik nam grotere theelepels, en een peterpepertje erbij kun je ook beter niet doen.

Wij hebben hier enorm hete chocolade

@Indy, nog een keer smelten en wat extra chocolade erbij doen dan is de Superhot-chocolade weer hot

Ik wilde schrijven stuur maar op

Ik zal straks in recepten met pepers ook een braadworst variant plaatsen. staat hier : recepten-met-pepers-t13038.html

Dank je voor het idee,ga ik morgen even doen. Als je dichterbij woonde had je een stuk gekregen.