Jump to content

Verkeerde grond?

Recommended Posts

hoi allemaal,

Ik heb een paar dagen geleden een vierkante meter tuin bak gemaakt en gevuld. Nu las ik alleen ergens dat ik waarschijnlijk niet goed ben voorgelicht m.b.t. de grond. Ik heb namelijk plagron growmix substraat bemeste grond erin gedaan ( grote paars/roze zak) en zoals de verkoper het vertelde was dit goed bemeste grond die ze ook graag in de wietkwekerijen gebruiken, dus ik kon er wel vanuit gaan dat de plantjes en zaadjes goed gingen groeien ( ik hoefde alleen niet te horen dat ze het in wietkwekerijen gebruiken )

Ik heb aardbeienplantjes en tomaten plantjes erin staan en wortels en sla gezaaid.

I.v.m onze gezondheid zit ik me nu af te vragen of dit wel zo'n goede en vooral gezonde grond is. Ik wil natuurlijk niet dat mijn 2 kleuters dadelijk hun zelfgezaaide wortels opeten en ze ziek worden omdat ik veel te dure bemeste grond heb gekocht. Kan iemand mij vertellen of mijn grond wel of niet gezond is en of ik het beste gewoon alles in deze grond kan laten staan of juist beter alles eruit halen en de tuin vullen met gewone potgrond.

Even gegoogled en het blijkt te bestaan uit witveen, zwartveen, vezelturf, wormenmest en perliet (vulcanisch glasachtig iets, struktuurverbeteraar).

Kortom niets mee aan de hand, zal wel duur spul wezen. Niet weggooien hoor!

Mijn gedacht héél duur spul maar daarom niet beter dan sommige véél goedkopere potgronden. Waarom ze die mondelinge reclame maken over de wietmensen begrijp ik niet goed, of het moet voor de zakkenvullerij zijn.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

ja ik heb me er ook echt op verkeken. Had het niet moeten kopen, maar ja, ik ben zo'n leek. Maar het kan dus geen kwaad voor ons als ik het goed begrijp. Ik heb er vooral van geleerd dat ik dit nooit meer koop en hoop vooral dat die voorspelde snelgroeiende mooie grote aardbeien vooral ook heel lekker zijn en ik er heel veel van mag oogsten zodat die zakken veel te dure grond toch nog iets opbrengen.