linda1984 Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 hoi allemaal, Ik heb een paar dagen geleden een vierkante meter tuin bak gemaakt en gevuld. Nu las ik alleen ergens dat ik waarschijnlijk niet goed ben voorgelicht m.b.t. de grond. Ik heb namelijk plagron growmix substraat bemeste grond erin gedaan ( grote paars/roze zak) en zoals de verkoper het vertelde was dit goed bemeste grond die ze ook graag in de wietkwekerijen gebruiken, dus ik kon er wel vanuit gaan dat de plantjes en zaadjes goed gingen groeien ( ik hoefde alleen niet te horen dat ze het in wietkwekerijen gebruiken )Ik heb aardbeienplantjes en tomaten plantjes erin staan en wortels en sla gezaaid. I.v.m onze gezondheid zit ik me nu af te vragen of dit wel zo'n goede en vooral gezonde grond is. Ik wil natuurlijk niet dat mijn 2 kleuters dadelijk hun zelfgezaaide wortels opeten en ze ziek worden omdat ik veel te dure bemeste grond heb gekocht. Kan iemand mij vertellen of mijn grond wel of niet gezond is en of ik het beste gewoon alles in deze grond kan laten staan of juist beter alles eruit halen en de tuin vullen met gewone potgrond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jdw Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 Even gegoogled en het blijkt te bestaan uit witveen, zwartveen, vezelturf, wormenmest en perliet (vulcanisch glasachtig iets, struktuurverbeteraar).Kortom niets mee aan de hand, zal wel duur spul wezen. Niet weggooien hoor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 Mijn gedacht héél duur spul maar daarom niet beter dan sommige véél goedkopere potgronden. Waarom ze die mondelinge reclame maken over de wietmensen begrijp ik niet goed, of het moet voor de zakkenvullerij zijn. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jdw Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 Bijna 10 euro voor 50 liter Snap je gelijk waarom die hennep zo duur moet zijn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linda1984 Posted May 9, 2014 Author Share Posted May 9, 2014 ja ik heb me er ook echt op verkeken. Had het niet moeten kopen, maar ja, ik ben zo'n leek. Maar het kan dus geen kwaad voor ons als ik het goed begrijp. Ik heb er vooral van geleerd dat ik dit nooit meer koop en hoop vooral dat die voorspelde snelgroeiende mooie grote aardbeien vooral ook heel lekker zijn en ik er heel veel van mag oogsten zodat die zakken veel te dure grond toch nog iets opbrengen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 Ik heb 65 euro betaald voor 1000 liter, 1m³ inderdaad. En zeer goede grond ook. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katja1604 Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 Tomaten zullen het wel goed doen, wiet is toch ook nachtschade? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 'nacht' en 'schade' zijn woorden die aan het gebruik van wiet gelinkt kunnen worden, maar een nachtschade is het niet. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valerie Posted May 9, 2014 Share Posted May 9, 2014 Volgens mij telen meer tomaten/peperkwekers in "wietgrond". Het zal prima grond zijn verder. Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts