gonzos18 Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Ik zit te denken als straks de tomatenplantjes in de grote pot gaan (en de komkommers) om er een plastic fles bij te planten om zo dieper water te kunnen geven. Wie heeft daar ervaring mee? En zo ja, hoeveel water gaf jij de tomaten bijvoorbeeld als de eerste trossen er al aan hangen? Is dat elke dag de hele fles vullen? Of kun je beter gewoon water gieten?Groeten,Gonzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Heb je al eens gezocht in de berichten op dit forum, Gonzo?Rechtsboven kun je zoekwoorden invoeren. Dan vind je bijvoorbeeld deze link:https://www.moestuinforum.nl/pet-fles-voor-bewatering-t12784.html Water geef je naar behoefte en omstandigheden. Moeilijk algemeen te zeggen. Voordeel van een ingegraven fles is dat je de plant zelf niet natmaakt i.v.m. schimmels. Tomaten vragen licht vochtige bodem. Dus matig met gieten. Beter af en toe flinke portie, dan iedere dag een beetje. Komkommers zijn zuiplappen als ze aan de groei zijn. Die vinden dagelijks een gietertje bij warm weer best lekker. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gonzos18 Posted May 10, 2014 Author Share Posted May 10, 2014 Dank je wel weknow.Ik had de zoekmachine gebruikt maar ik kreeg niet goed vat op hoeveel water je dan moet gieten, vandaar mijn vraag.Maar ik begrijp van jou dat tomaten niet dagelijks water maar af en toe een flinke portie moeten en komkommers wel elke dag.Zoals je merkt ben ik zoekende... want wat is af en toe een flinke porte? Denk dat ik het maar gewoon ga beleven dit jaar, haha.Mocht iemand anders suggesties hebben, ik lees ze graag!Groeten,Gonzo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 steek je vinger eens in de grond: alleen het topje mag nat aanvoelen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts