Jump to content

Aardbeien verbrand: remedies?

Pietl
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Zoals de titel aangeeft heb ik m'n aardbeien verbrand, niet allemaal maar toch een deel heeft bruine bladeren gekregen, sommige staan er nog goed bij (vooral de grotere).

Ik denk dat ik teveel blauwe korrel gegeven heb, klein handje per plant.

Dit was de eerste keer dat ik hiermee mestte, hadden de zak gekregen en wou niet ondankbaar zijn (normaal ben ik hier niet voor).

Enigste dat ik kon vinden was: véél begieten, dat heb ik ook gedaan, elke dag tot ze goed onderstaan.

Zijn er nog andere remedies? Ik las dat kalk met mest interageert en mekaars werking tegenwerken. Is dit een idee?

nee denk t niet, kalk maakt juist neststoffen beschikbaar voor de wortels in de vorm van ionen, niet doen dus

kun je niet verplanten in schone grond of zijn ze al te veel aan de groei? je zou er een kunnen proberen toch?

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
Enigste dat ik kon vinden was: véél begieten, dat heb ik ook gedaan, elke dag tot ze goed onderstaan
Is de korrelmeststof dan niet juist sneller beschikbaar voor de planten?

Zeewier helpt.

Dat bevat verschillende hormonen die helpen bij een stressituatie.(zoals overbemesting)

Biobizz alg a mic is koud geperst zeewier...de goedkoopste die hier te vinden is.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

De achterliggende redenering van begieten is dat je zo de zouten en een deel van de meststoffen wegspoelt.

Of dit klopt weet ik niet maar ik las het op veel verschillende sites dus neem aan van wel.

Het is alleszins enkel verbeterd sindsdien (of dat verband houdt met het begieten kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen).

Alleszins een goede les om erg zorgzaam om te springen met meststoffen die je niet kent:p