Jump to content

Mee denken gevraagd

angela

Recommended Posts

Mijn moeder is binnen kort jarig en ik wil een bufetje maken.

We krijgen best veel bezoek en heel de familie houd wel van eten en dan meer hartig dan zoet.

Nu heb ik al wel wat dingen die ik wil maken maar dat is iedere keer wel een beetje het zelfde.

Dus wie denkt even mee zodat er wat variatie op tafel komt, maar het moet wel niet te veel werk zijn

Ik maak al:

Huzaren salade

Koude gehaktballetjes

Kip

Rauwe ham

Meloen

Zalm salade

Eier salade

tonijn salade

Wraps

Beenham

Aspereges in ham

Augurken in boterham worst

Halve eieren

Haring (ligt een beetje aan de prijs)

En er komen nog stukken tomaat, komkommer, uitjes, augurken, stokbrood, sla en kruiden boter op tafel.

En misschien maak ik nog een quiche.

Als dessert:

Fruit

Chocobom

Edited by Guest

Hartige taart/quiche zou ik zeker doen. Is gemakkelijk van te voren gemaakt en ook veel keuze qua ingrediënten die je er in doet. Ik heb zelf voorkeur voor een lage quiche, die zijn gemakkelijk te snijden én dan heb je niet meteen zo'n groot stuk. Bedoel je met raps wraps? Lekker met zalm, roomkaas en bieslook of met smeerkaas en rucola of ... . En een aardappelsalade? Worstenbroodjes dan (cocktailworstjes in bladerdeeg)? Of kleine kaasbroodjes (kaas in bladerdeeg). Sandwiches? Ook veel variatie mogelijk. Dat is wat ik zo kan bedenken .

Als ik een quiche maak is het eigenlijk altijd een lage.

En ik bedoel inderdaad wraps ik zie nu pas dat ik het verkeerd heb geschreven. Ik heb daar meerdere varianten op met ham, zalm, gerookte kip.

Gevulde tomaten en eieren heb ik overwogen maar is eigenlijk best veel werk dus daar tweifel ik nog over.

Sandwiches denk ik niet dat ik ga doen maar misschien een turks brood

(Thaise) viskoekjes, Spaanse aardappel-omelet, koude soepjes, ragout van kip of garnaal(in een bolletje geven (dat je uit hollen kan)), kaaskoekjes pfff en zo kan ik nog wel even doorgaan hoor. Kaasstengels van bladerdeeg(kan ook met zeezout en of kruiden), mini pizza's, gevulde mini paprika's of poffertjes/pannenkoeken.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl