angela Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 (edited) Mijn moeder is binnen kort jarig en ik wil een bufetje maken.We krijgen best veel bezoek en heel de familie houd wel van eten en dan meer hartig dan zoet.Nu heb ik al wel wat dingen die ik wil maken maar dat is iedere keer wel een beetje het zelfde. Dus wie denkt even mee zodat er wat variatie op tafel komt, maar het moet wel niet te veel werk zijn Ik maak al: Huzaren saladeKoude gehaktballetjesKipRauwe hamMeloenZalm saladeEier saladetonijn saladeWrapsBeenhamAspereges in hamAugurken in boterham worstHalve eierenHaring (ligt een beetje aan de prijs)En er komen nog stukken tomaat, komkommer, uitjes, augurken, stokbrood, sla en kruiden boter op tafel.En misschien maak ik nog een quiche. Als dessert:Fruit Chocobom Edited May 24, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanneke91 Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 Hartige taart/quiche zou ik zeker doen. Is gemakkelijk van te voren gemaakt en ook veel keuze qua ingrediënten die je er in doet. Ik heb zelf voorkeur voor een lage quiche, die zijn gemakkelijk te snijden én dan heb je niet meteen zo'n groot stuk. Bedoel je met raps wraps? Lekker met zalm, roomkaas en bieslook of met smeerkaas en rucola of ... . En een aardappelsalade? Worstenbroodjes dan (cocktailworstjes in bladerdeeg)? Of kleine kaasbroodjes (kaas in bladerdeeg). Sandwiches? Ook veel variatie mogelijk. Dat is wat ik zo kan bedenken . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mari Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 sperzieboontjes in spek, pastasalade, gevulde tomaten en ik zou er ook nog wat sla en geraspte wortelen bij zetten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted May 24, 2014 Author Share Posted May 24, 2014 Als ik een quiche maak is het eigenlijk altijd een lage.En ik bedoel inderdaad wraps ik zie nu pas dat ik het verkeerd heb geschreven. Ik heb daar meerdere varianten op met ham, zalm, gerookte kip.Gevulde tomaten en eieren heb ik overwogen maar is eigenlijk best veel werk dus daar tweifel ik nog over. Sandwiches denk ik niet dat ik ga doen maar misschien een turks brood Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jdw Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 Tzaziki, lekker als dip bij pittige gehaktballetjes en turks brood? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 Deze zijn hier altijd een succes en een leuke aanvulling: https://www.google.nl/search?q=sperziebonen+in+spek&client=firefox-a&hs=wFI&rls=org.mozilla:nl:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=deKAU5GwHImZO43SgfAK&ved=0CEYQsAQ&biw=1366&bih=634 https://www.google.nl/search?q=Gefrituurde+uienringen+in+bierbeslag&client=firefox-a&hs=MII&rls=org.mozilla:nl:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=C-OAU67BNcmNOKPvgLgK&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1366&bih=634 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valerie Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 Pasteitjes? Je kunt van alles maken met bladerdeeg Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted May 24, 2014 Share Posted May 24, 2014 (Thaise) viskoekjes, Spaanse aardappel-omelet, koude soepjes, ragout van kip of garnaal(in een bolletje geven (dat je uit hollen kan)), kaaskoekjes pfff en zo kan ik nog wel even doorgaan hoor. Kaasstengels van bladerdeeg(kan ook met zeezout en of kruiden), mini pizza's, gevulde mini paprika's of poffertjes/pannenkoeken. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts