Jump to content

Wat doe ik volgend jaar anders?

helena
 Share

Recommended Posts

Ah verdorie, ik ben mij zonnebloemen vergeten zaaien dit jaar

Volgend jaar anders: erwten eerder oogsten, als beginnersfout.deze veel te lang laten hangen. Hopelijk zijn ze na het koken nog/terug eetbaar. De smaak nu is helemaal niet lekker (rauw)

Volgend jaar absoluut de doperwten anders zetten..op nieuw stuk grond en heel breed uitplanten. Nu staan ze kompakt op elkaar wat het plukken bemoeilijkt.

Ook de hoogte van het rek moet anders. Nooit gedacht dat ze zo hoog zouden worden

Courgette planten toch meer open zetten..hopelijk dan sneller oogst.

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

• 3 weeks later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

mijn kippetjes gaan hoogstwaarschijnlijk verhuizen naar het platteland, dus krijg ik er 7-8 m2 moestuin bij... dat biedt perspectieven !! Verder ga ik komend jaar echt gebruik maken van gier tegen rupsen ed.

• 2 months later...

- Meer tomaten, ananaskersen, maïs planten.

- Ben nog aan het twijfelen over de kolen. Wat ik in februari heb geplant, is mooi uitgekomen. De plantjes die ik daarna heb geplant, werden allemaal opgevreten.

- Oost-Indische kers rondom de hele moestuin planten. Ik had nu één bed met O-I kers omringd, en dit bleef relatief slakkenvrij. O-I kers zou namelijk een geur afstoten die slakken niet zo leuk vinden.

- Een drinkbankje voor vogels plaatsen in de buurt van m'n bessen.