citroen Posted June 16, 2014 Share Posted June 16, 2014 Mijn uitlopers na de aftakking in een potje worden 30 cm en langer na het potje ,is het niet beter ze achter het potje in te kortenHoeveel uitlopers mag je nemen per plant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobvanschie Posted June 16, 2014 Share Posted June 16, 2014 Buitenteelt van eenmaaldragende aardbeienAls men de aardbeien in de volle grond buiten wil kweken dan zijn er diverse mogelijkheden. Als eerste zelf planten winnen. Dit doet men van de uitlopers die aan de moederplant groeien. Zo rond 10 augustus(dit kan eerder maar hoeft niet) alle stekken met wortels oprooien en diegene met een goed wortelgestel weer opnieuw op schone grond uitplanten. Bron: http://www.kweduivenvoorden.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=6 Alle uitlopers met een goed wortelgestel kunnen dus gebruikt worden.Theoretisch kan je dus eindeloos doorgaan. Ik hou het overigens altijd op 1 plantje per uitloper, dan knip ik inderdaad de nog-verder-uitlopende-uitloper af Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
laazor Posted June 16, 2014 Share Posted June 16, 2014 Ik laat alles gewoon staan, lekker veel planten volgend jaar. Een paar zet ik wel in potjes en die plant ik dan op andere plaatsen uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted June 17, 2014 Share Posted June 17, 2014 idd , ik ook. en de eerste scheut hou ik voor mezelf , de volgende scheuten geef ik weg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts