Br@mmoestuin Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 (edited) Nu me aardappelen in de moestuin staan vroeg ik me af welke waardeplanten je nog meer kan gebruiken voor het verbeteren van een goede structuur in de bodem. de enige 2 soorten die ik op kan sommen op dit moment zijn. Bodemverbeteraars:-Aardappelen-Lupine Wie kan dit lijstje vergroten? Edited June 18, 2014 by Guest Quote Niks is gezonder en leuker dan shoppen in je eigen groente tuin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 tsja, groenbemesters: facelia, winterrogge, klaver etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Ik denk dat je 2 toch echt verschillende dingen door elkaar haalt.Je Topic-vraag gaat over groenbemesters. Dat is een gewas ( en dat kunnen er nogal wat zijn ( zijn topics over )) wat je ergens teelt om daarna onder te werken. Elk gewas heeft dan weer zijn eigen specifieke voor of nadelen maar 1 van de voorwaarden is meestal, dat de groenbemester niet je wisselteelt verstoort. Phacelia bv, die RobO noemt, is er zo een, die is altijd en overal inzetbaar. Jouw idee, dat aardappel een grondverbeteraar zou kunnen zijn, klopt óók. Wordt ook vaak ingezet om een stuk grond waar hardnekkig onkruid zit, dat onkruid te onderdrukken. De aardappel verbetert de structuur van de bodem ook lekker vanwege zijn specifieke wortelstelsel en groeiwijze. Vooral op kleigrond. Maar structuurverbeteraar en groenbemester zijn op zich wel 2 geheel ándere begrippen, al kan je ze natuurlijk ook samen het werk laten doen ( overlap in begrip/ toepassing ) , maar de aardappel is zeker géén groenbemester ! In een ánder hoofd-topic ( Bodem en bemesting ) kun je een aantal topics vinden over stuctuurverbetering en verbeteraars. Ook over groenbemesting.Rechtsboven zit de zoekfunctie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Br@mmoestuin Posted June 18, 2014 Author Share Posted June 18, 2014 oke dank voor de verhelderende reactie, ik zal de zoekfunctie vaker gebruiken Quote Niks is gezonder en leuker dan shoppen in je eigen groente tuin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts