Jump to content
veuvecouderc

Vruchtensiroop

Recommended Posts

VETTE AANRADER, het recept waar leslie begin topic heeft geschreven, net met kersen gedaan en is heerlijk !!!!!!

Ik weet nual dat ik dit veel vaker ga doen met allerlei fruit want is heerlijk en je gebruikt het veel sneller op integenstelling tot jam

want van jam heb je gewoon wel genoeg voor een jaar na een paar x maken, de kinderen vinden het vast ook lekker en die krijgen gewoon geen gekochte limonade meer

Bedankt Leslie is echt top recept

Players only love you when they're playing.

VETTE AANRADER,

Bedankt Leslie is echt top recept

Fijn dat het gelukt is Hans en dat het goed bevalt

Ik had zelf ook behoorlijk wat kersen en heb 2 liter siroop gemaakt en die bevalt ook goed. Tis ook lekker makkelijk toch, kind kan de was doen!

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

ik heb bij de Hema handige afsluitdoppen gevonden voor flessen die steek je erin en dan druk je de klem naar beneden en deze sluit flessen zeer goed af, kan ik mooi alle oude flessen gebruiken.

Zijn die niet alleen voor het hersluiten van flessen? Of zitten ze (met het heet in de flessen stoppen), net zo goed dicht als beugelflessen of iets met een deksel?

Wij hebben er wat voor het dichtdoen van ontkurkte flessen, het zou handig zijn!

Hummmm... Ik heb blauwe bessensap gemaakt. Nou ja, sap... Zeg maar gerust siroop. Hij is veels te dik geworden. Ik heb me nu al de hele avond lopen bedenken wat ik fout gedaan heb, ik heb me aan het recept gehouden. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik de bessen te lang heb laten koken (voor de suiker erin ging). Zou dit de oorzaak kunnen zijn?

En voor nu misschien een belangrijker vraag: kan ik het spul vloeibaarder krijgen, en zo ja, hoe?? Durf het nu, op eigen houtje, niet in een pan te gieten en er water bij te doen omdat ik vrees dat ik het dan helemaal verpest.

(Tja... Moet nog heel veel leren!)

Als je recept van Leslie hebt gevolgd moet je waneer je er suiker bij hebt gedaan enkel verhitten tot de suiker is opgelost niet koken waneer de suiker erbij zit.

Kook je wel met suiker wordt het dik (dan voer je gelei recept uit)

Denk dat je beter er gelei van kan maken door het nu expres nog een minuut of 4 te koken, want gelei recept en siroop recept lijken veel op elkaar.

Ik heb de vruchten een redelijk tijdje laten koken. Daarna de suiker erbij gedaan, opnieuw laten koken en direct het spul in flessen gedaan. Maar waarschijnlijk heb ik ze direct al te lang laten koken.

Gelei wordt hier niet gegeten en ijs eten we nauwelijks. Anders konden we het over het ijs doen. Als iemand nog zou weten of en hoe ik het nog kan verdunnen, dan hoor ik het graag! Anders toch maar een bak ijs gaan kopen...

Nee het koken zonder suiker enkel de vruchten is goed, met suiker koken niet want dan wordt het te dik.

hoi tip voor flessen...gebruik de oude koffiemelk flessen ! ik gebruik ze al jaren en ze blijven goed !

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

hoi tip voor flessen...gebruik de oude koffiemelk flessen ! ik gebruik ze al jaren en ze blijven goed !

hersluit je die flesjes met hun kroondopje ?

mijn koffiemelk zit in een pakje trouwens dan zou je ook bierflesjes kunnen nemen

Krijg je er ook een extra smaakje aan

Good things come in small packages

Even een vraagje over de siroop: de siropen die ik maak (volgens het recept op de 1e pagina) zijn meestal te dik en laten zich moeilijk mengen.

Kan ik de siroop aanlengen met water voordat ze in flessen gegoten worden of is dat niet aan te raden?

Even een vraagje over de siroop: de siropen die ik maak (volgens het recept op de 1e pagina) zijn meestal te dik en laten zich moeilijk mengen.

Kan ik de siroop aanlengen met water voordat ze in flessen gegoten worden of is dat niet aan te raden?

Volgens mij is de oplossing van dit probleem de suiker pas toevoegen als het ingekookte sap grotendeels afgekoeld is. Bij mij werkte dat heel goed.

Een mening is altijd vrijblijvend,

soms aantrekkelijk,

soms verwerpelijk,

verstandig of dwaas,

men aanvaardt haar, of aanvaardt haar niet.

Wanneer de vruchtensap eenmaal aan de kook is suiker erbij en snel roeren en meteen in flessen gieten.

Zo is het bij mij goed gegaan.

Feggel: hmmm, als je er voor zorgt dat de flessen brndschoon zijn durf ik het er wel op te gokken.

Een mening is altijd vrijblijvend,

soms aantrekkelijk,

soms verwerpelijk,

verstandig of dwaas,

men aanvaardt haar, of aanvaardt haar niet.

hersluit je die flesjes met hun kroondopje ?

mijn koffiemelk zit in een pakje trouwens dan zou je ook bierflesjes kunnen nemen

gewoon geen pakjes meer kopen ha ha de koffie melk flessen herbruik ik met de schroef doppen keer op keer en alles blijft goed ! wel echt heel goed schoon maken voor je de oude fles wegzet, scheeld veel gemedder met evt nieuwe landschappen in de fles... dat is echt heel vies.... ik stop ze voor gebruik in de vaatwasser en klaar voor gebruik succes !

( flessen van de wok saus, bbq saus, knoflook saus enz gaan lekker voor de saus en gelei )

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Kersensiroop is bijna op, nog steeds een succes dus morgenga ik perziksiroop maken,

ik ben benieuwd en siroop is ""uitvinding"" van dit jaar bij mij.

Perzik siroop is weer erg lekker geworden, vruchtensiroop is echt mijn favorite ding om vruchten te verwerken.

Volgend jaaar gaat ik van echt alles siroop maken (ga even boel flessen sparen)

Ook een onwijze geld bespaarder wat betreft drinken voor visite,

iedereen krijgt gewoon limonade desnoods met wodka voor de drankorgels

Vruchten siroop zag ik dat je vrij eenvoudig kan uitbreiden naar waterijs, allerlei alcholdrankjes, in toetjes dat is ook handig aan vruchten siroop.

En echt een makkie met recept van Leslie met citroenzuur en suiker dus.