Archer Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Ik geef het op ! De koolvlieg ... Ligt het aan de zachte winter?? Ik heb dit jaar al alles geprobeerd.Eind maart zo'n 20 koolplanten geplant. Geen enkele heeft het gehaald!Halfweg mei opnieuw koolplanten geplant, 1 voor 1 sneuvelen ze nu. Alle planten hebben een koolkraag, ik heb al geprobeerd het plantje schuin te leggen om de koolvlieg te misleiden,rond de plantjes gras gelegd, ... Spuiten wil ik niet doen, ik wil een moestuin die volledig vrij is van bestrijdingsmiddelen.Ik zie nog maar 1 uitweg en dat is de kolen volgend jaar onder gaas zetten. Al ben ik daar ook niet direct voorstander van omwille van het praktische en zo'n gaas is niet erg mooi, esthetisch in de moestuin. En dat allemaal voor zo'n stom klein vliegje !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thamar Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Tja, hier staan ze onder het gaas ... nergens last van en goede oogst ... dus misschien toch maar voor het gemak gaan volgend jaar. Groetjes Kelly Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Mijn gaas staat\ligt al klaar voor volgend jaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 De vijf sets Lill gordijnen welke ik in de Ikea kocht heb ik per twee aan mekaar laten naaien, heb nu vijf stuks van 2.8 op 6 meter.Daarmee zal ik al iets kunnen afdekken hé Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 hier houden we de koolvlieg nog wel weg met koolkraagjes van asfaltpapier(mooi zon groot gordijn, ik denk erover de hele tuin te overgazen...die vogels eten steeds meer, nu zelfs naast de jonge spitskool, de ieniemienie sugar snaps, de bonenkiemen en de toppen, de zonnebloemen, de rogge, etc.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts