Jump to content

Wat heb je vandaag gekregen?

appelvrouw
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Wauw.....daar moet ik ook nog even achteraan....

Niet vandaag maar alweer een paar dagen geleden een kist vol koolplantjes van winkel waar ik vaste klant ben. De meeste koolplantjes waren aangevroten door rupsjes en anderen waren half verdroogden het geheel zag er wat verwaarloosd uit. Gevraagd of ze weer nieuwe kregen, maar dat was blijkbaar het laatste van dit seizoen. Aangezien ik veel te laat ben met de kolen wilde ik het toch proberen, heb nu ook niets. Dus aangegeven dat ik wat mee wilde nemen, gaf eigenaar aan dat ik wat hem betreft alles wel mee mocht nemen. Dat betrof een kist savooiekool, spitskool, rode kool en spruitkool....alle vier kisten gratis....

Heb alleen de kist met spitskool meegenomen en de restjes rode kool en een beetje savooi meegenomen......toch heel lief. Met een beetje water en compost zal het wel wat bijtrekken en dan maar hopen of het nog wat word. mocht het wat worden......zullen wij ruim in de kolen zitten....rode zuurkool, gewone zuurkool, groene zuurkool...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Bloemen gekregen van Lokale Bloemetjes in Amsterdam west. Ik had een bloemenknipkaart gekregen en die heb ik gisteren geïnd. Het was een klein paradijs met zulke mooie bloemen! Was er nog niet eerder geweest, alleen over gelezen.

Echt ontzettend blij mee! Je wordt er alleen wel erg gulzig van... Ik heb veel dahlia’s geplukt, maar er groeit van alles.

6f812a1ca46bef2061b22cbbd31d0eef.jpg

32801b499a0c9bf3ccb38e609f59d999.jpg

3fc2a8c33e916dc8379d199092c47fee.jpg

Lokale Bloemetjes is trouwens een van de weinige plekken in nl waar je biologische snijbloemen kunt kopen. Wel zelf knippen! Superleuk om te doen. Ook met kinderen. Hartstikke leuke dag gehad.

• 1 month later...
  • 1 month later...

Dit zijn de gidsen van Garantzaden.

Via de vereniging kochten we gezamenlijk zaad bij Garant en Bolster, met korting.

Iemand anders regelde Bolster, ik Garant. Maar niemand nam het werk over toen ik ziek werd. Wel werkt een lid bij een tuincentrum maar daar kreeg je veel minder (maar 1/3) zaad in een verpakking tegen een flink hogere prijs. Vorig jaar heb ik het weer geregeld en nu dus automatisch nieuwe gidsen.

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...