Jump to content
appelvrouw

Wat heb je vandaag gekregen?

Recommended Posts

Een gietijzeren pizza oven van een vriendin die gaat emigreren!

Nu leren hoe dat ding heet genoeg te stoken en te houden

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Vandaag werd me een klein plastic kasje aangeboden.

Met de scharnieren van het deksel afgebroken want goedkope rotzooi.

Heel licht en niet goed vast te zetten dus met de eerste bries weer vertrokken.

Maar ik zag toch mogelijkheden.

Met een paar buizen ernaast en gezekerd met wat touw een tijdelijk warm plekje om sperziebonen ter plekke te zaaien.

IMG2019042916360048371556573227.jpg

Daarna kreeg ik nog twee verschillende Hokkaido pompoenplantjes.

Een beetje vroeg voor mij want ik zet ze meestal pas in juni als de eerste aardappels er uit zijn.

Maar misschien kan ik ze nog even ut de volle grond houden door ze over te planten in eveneens gekregen potten waar de vorige eigenaar (naar ik vermoed) zijn rookwaar in kweekte.

En als laatste kreeg ik een nieuwe buurvrouw, op het kleine buurtuintje wat ik twee weken terug opgeknapt heb.

Kilo's verse rabarber gekregen van mijn tante. Woensdag komt ze terug en krijgt ze in ruil een rabarbertaart

Intussen al confituur gemaakt, muffins (ook uitgedeeld aan de buren, recept gaf te veel cakejes) en enkele kilo's ingemaakt om later te gebruiken.

Een hele berg +/- 50 schone blikken illy gekregen.

Nu dus verzinnen wat ermee te doen? Sluiten ze wel degelijk genoeg af om te preppen?

Verfje erop en kruiden erin of en of en

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Gisteren tamarinde zaden van een collega (jij deed toch wel eens wat met plantjes?). Vandaag in de week gelegd.

Een lekkere hoeveelheid rabarber en diverse smaakjes jam. Yheaaa zo blij dat verhuisd ben

You can bury a lot of troubles by digging in the dirt

Vandaag kwam Wortel op mijn tuin kijken. En kreeg ik flespompoen plantjes en gem pompoenplantjes.

Ook een boel paprika plantjes , erg happy mee. Dankjewel lieve Willeke!

Zie ook mijn blog op: http://jokaats.blogspot.com

Gisteren rode koolplantjes, palmkool en mini butternut van super Jootje!

Daarna nog gekeken bij 2 winkels voor courgette plantjes, de zaden willen bij mij dit jaar niet. Super veel verschillende moestuin plantjes, maar geen courgette te krijgen...

Van mijn lieve Spitskool had ik heel veel plantjes gekregen! 3 x broccoli, 4 x knolselderij en ook nog rupsjesvrucht en iets anders... geen etiket en weet niet meer wat. Als se slakken er niet mee vandoor gaan, kom ik er vanzelf achter

Lekker Amrutten!

Rabarbertaart en compote van de buren, ook niet verkeerd.

Op de terugweg van een vakantie in België, gisteren eindelijk de siertuin en de moestuin van Weknow kunnen bezoeken. Ook leuk om zijn wederhelft - die ook groene vingers heeft- te ontmoeten. Dankzij de rondleiding weet ik weer wat meer over het oculeren van kiwibessen en heb ik voor de eerste keer kiwibessen kunnen proeven van een zelfbestuivend Japans ras (Kokuwa), dat veel minder bekend is in Nederland dan de Issai.

Naast een plant voor Angela, die nu een x -aantal kilometers dichterbij de MTDF gekomen is - kreeg ik ook zomaar een paar mooie PawPaw zaaiilingen mee, een Chinese kweepeer (Pseudocydonia) en een Cornus Kousa (Japanse of Chinese Kornoelje) = verwend.

Hahaahah. Ja, zo krijg je mensen enthousiast ‘maak er een lullige bloembak van’.

Met mooie gerania enzo.

wees bevriend met kleine dingen

Pepers, heel veel pepers. En een veels te lekkere jam (waar vriendlief niks van gaat proeven). Maar ook: chilivlokken, paprikapoeder, süppengewurz, lindebloesem-kweepeer-thee, gedroogde kastanjechampignons en... en... en... Teveel om op te noemen.

Mellie krijgt alle eer van een prachtig mooi en ontroerend verrassingspakket.

2019092019562485801569087939.jpg

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

was gezellig Spitsje!

Ik heb bij teatime heeeeeeeeel veel potjes jam gehad. Semi lege wel te verstaan. Alles leeggeschept en 2 x gewassen. De vaatwasser was er niet tegen bestand en ruim de helft moest nogmaals met de hand. Maar wél heul veul potjes die ik kan vullen met een aardigheidje!

aed35ac4ad195f228f5151e671ef8d47.jpg