Jump to content
appelvrouw

Wat heb je vandaag gekregen?

Recommended Posts

Wat lollig die Abri zeg @HuubvG mooie recycling! 

Ik kreeg 4 zakken mooi bio-stro, tjonge wat een verschil met het stro van mijn buren. Dit stro heeft ook hooi en geurt verrukkuluk. En is ook korter en daardoor gemakkelijker te verwerken! Daarbij nog 6 zakjes ponymest, uit de wei. Van een ander kreeg ik planten, andijvie, uitjes en viooltjes.

IK kreeg ook een fles brandnetelsoep, al enkele dagen geleden. Met bieslook had de gulle gever gezegd. Ik kreeg er enorme last van, een hele nacht maag gerommel, flatulentie enzovoorts. Hoorde ik vanmorgen dat er ook topi nambour inzat. Daar kan ik dus echt niet tegen en het is ook duidelijk dat het niet tussen mijn oren zit😡

https://www.airbnb.com/h/backtothesixties

Waar de mol is is er hoop!

Ik kreeg een enorm pakket met goodies! Ik had bij Jorieke jamsuiker besteld, en pindakaas en gist en marmite en boemboe boontjes en nog zo een hele doos vol “Hollandsche” zaken. Daarbij kreeg ik ook zomaar nog een paar fijne snoeischaren, dat komt zo goed uit want ik ben de Grote Snoeischaren Kwijtmaker! Handschoenen voor Lie, gewortelde basilicum en , posteleinzaadjes, bijenwas, vegaspread ( echt lekker die!) enzovoorts. Lie was aan t zingen tijdens het uitpakken: “ Sinterklaas, wie kent hem niet” 🎼🎼 Ik vond het meer een Kerstpakket. Heel erg bedankt jongens, wij zijn erg blij🥳😃

image.thumb.jpg.39b26581762d7979881672a334194ecb.jpg

Van een buurtbewoner kreeg ik een strijkplank (hoewel het geen plank is maar een ijzeren ding), waarvan de stof versleten was. Hij zat al in de big bag die voor de deur stond. Bij het langs fietsen stak hij er bovenuit. Netjes aangebeld en gevraag en ja, gekregen dus. Makkelijk als bijzetvensterbank en nog in hoogte verstelbaar ook.

strijkplank.jpg

Nadat de planten definitief naar buiten en in de kas zijn, kan deze dienen voor van alles en nog wat.

• Like 1

Ik heb van de week rabarber weggegeven en als bedankje kreeg ik een fles shampoo en deo vandaag

Lollig die strijkplankrecycling!

ik kreek veel tomatenplanten waar ik er maar twee vroeg en ook veel verschillende afrikaantjes, cleomes (kattensnor) en snijbiet in alle kleuren. Ik kreeg ook van een bioboer een baal kortstro van 400 kilo. Zulk geweldig mooi en geurig stroo! Een plezier om mee te mulchen en voorlopig heb ik meer dan genoeg voor dit jaar en misschien ook voor het volgende. Hij werd zo op zijn kant onze bus ingeschoven dooor de trekker, en hier in onze boomgaard door een andere boer mijn zijn trekker er weer uitgetrokken. Ik kreeg de baal omdat ik mondkapjes had gemaakt voor die boer..echt superaardig en kreeg er nog twee liter melk bij.

Een hoogbejaarde buurtuinder stopte na bijna een halve eeuw tuinen.

Hij was ook bij degenen die onze kleine vereniging destijds opgericht hebben.

De meeste spullen bleven staan of waren aardig af, maar toch twee goede ramen voor het kasje en een oude fijngaaskooi voor de wortelteelt geërfd.

Kan ik dat eens proberen en een nieuwe maken als het bevalt.

Zijn  schoffel nam hij mee, die was nog van zijn vader geweest (!) en door het gebruik van ik schat 75 jaar afgesleten tot het formaat van een mes.

Van BonnieF plantjes gekregen: leuke pompoenen, een courgetteplantje, augurk en een snack komkommer en koolrabi!

bofkont Jo is blij! 😃

Zie ook mijn blog op: http://jokaats.blogspot.com

Een lege olijfoliefles met een handig tuutje (om azijn in te gaan doen en handig te kunnen schenken), heerlijke biologische sinaasappels, sinaasappel-granola, te dun gebleven sinaasappel marmelade om (o.a.) sinaasappel-granola mee te kunnen maken :crazy::D 

En blokken fruitleer-achtig-spul. Lekkerrrrr! 

Oh en gezelligheid natuurlijk, bij een kopje thee. 

Heel gezellig! Dennenboom-thee met eigen gemaakte chocolade. Mmmmm.

En een toffe rondleiding gehad door kas en schuur en eiermachines. Ook toch tof.

Ik gekregen:

Piepertjes voor varkens, pitjes voor kippen, klein piepend tuig (kuikentjes) en een puntgave stenenwagen.

Super fijn! icon_thumbup.gif.2be77fb652c4db3f1cc2752786c9bb12.gif

wees bevriend met kleine dingen

Posted (edited)

Wat een gezelligheid!

Ik kreeg een mooi potje honing uit de Belgische Gaume. En een heerlijk vakantiegevoel door een klein stukje rijden. Daarheen in het buurland  waar het dak van onze kas werd geleverd( en ja we hebben nu alles, Lie gaat er morgen aan beginnen). Als jullie eens in Zuid België kunnen zijn kijk dan eens in de streek rond Saint Rémy ( Virton) werkelijk prachtig, heuvels, stille en mooie velden vol met bloemen, kleine bochtige weggetjes, dorpjes waar de tijd stil staat.

Edited by appelvrouw

Posted (edited)

@appelvrouw:

Willemsstraat47_1_GR.thumb.jpg.024390e3204ff53c73a4b6b925b3951e.jpg

Vandaag weggesleept bij een buurman die stopte :

Wat betonpalen en delen voor langs het slootje.

Een klein kastje met klepdeksel waar ik een buitenkeukentje van wil gaan maken.

Edited by Patrijs

Posted (edited)

Bonen plantjes gekregen bleken wel stokbonen te zijn en de stokken waren al gereserveerd maar komt goed

Ook nog erwt zaailingen die al veel te lang waren om mooi uit te planten maar wou geen nee zeggen we zien wel wat het word

En van een collega heb ik 2 grote pannen gekregen 1 van 10 liter en 1 van 12 liter

Edited by angela

Breng ik aardbeien naar de buren, krijg ik amaranth en koolplantjes terug. Heb nu met veel moeite wat ruimte gemaakt in de tuin. Amaranth is ook een mooie bijenplant en het zaait zichzelf ook wel uit, dus voor de zaadwinning ook meer dan prima.

• Like 1

8 zakken compost van de politie, was overgebleven na een inval ergens 😁

Ha, dat is wel een mooie gift, die compost. Komt dat toch goed terecht. 

Heb 10 kilo rabarber gekregen, als het niet meer is. De buren hebben de planten leeggeoogst en ik heb die gekregen. Ben de komende dagen dus ook bezig met rabarbercompote maken.

Andijvieplantjes, de buurvrouw had over en ik had geen andijvie meer staan, dus dat kwam goed uit. Mijn boventallige aardbeienplantjes gingen dan weer in tegengestelde richting de heg over. Iedereen blij. 

Gelukkig is het nu lekker lang licht. Ondanks werken tot 20 uur, dan naar huis, eten, enz. kon ik de andijvie gisteravond nog planten.