appelvrouw Posted November 7, 2022 Author Share Posted November 7, 2022 13 uren geleden, MSDG zei: raddichio Oo! Risotto radicchio 😋 Quote We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten? vraag informatie via pb. Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted November 7, 2022 Share Posted November 7, 2022 Tas met jampotten van een vriendin gekregen. Toch wel fijn om er lekker veel te hebben, dan kun je makkelijker uitdelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted November 7, 2022 Author Share Posted November 7, 2022 Zojuist van de buurman gekregen 1 x Doyenne de Comice 2 x kalkoenei, 2 x Appel Melrose en 2 x gele Bellefleur. De Melrose is volgens de buurman de beste bewaar appel ( hij heeft iets van 30 soorten) en in april nog goed. Het ene kalkoenei is nog warm😋 6 Quote We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten? vraag informatie via pb. Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted November 14, 2022 Share Posted November 14, 2022 Een prachtige vijg van @MSDG. We zijn hier nog in discussie over de optimale plek in onze tuin 😆 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted November 18, 2022 Share Posted November 18, 2022 Een lekkere cake en çiğ köfteeeeeee!!! Mmm, dol op de laatste, dus was er heel blij mee. Was een soort van ruil, want ik gaf weer 2 tassen vol met ander spul. De kinderen hebben de cake al op. Morgen ga ik lekker aan de çiğ köfte. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted November 19, 2022 Share Posted November 19, 2022 De peperzaden en poeder van Henkg Dank je wel! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted November 20, 2022 Share Posted November 20, 2022 (edited) (Moes)tuinboeken, rabarber-aarbeiengelei, druivengelei, appelcompôte, pruimenchtney, appel-pruimenjam van een zus. En snijbiet, IJslands mos, peterselie, selderij, borage. Edited November 20, 2022 by HuubvG 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted November 20, 2022 Share Posted November 20, 2022 @HuubvG Je bent verwend! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted November 20, 2022 Share Posted November 20, 2022 Zo! Dat zijn nog eens de verwennerijen. Ik dacht, ik post wat ik heb gekregen. Een schaal vol met een Egeïsch gerecht van mijn schoonzus. Vond dat zo heerlijk de laatste x dat ze dat vandaag had gemaakt om mee te nemen. Echt van zitten smullen en ga dat vanavond nog lekker met de laatste portie doen Grofweg 3 ingrediënten; yoghurt, postelein en kikkererwten. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted November 21, 2022 Share Posted November 21, 2022 Nou, @Mellie bijna altijd kijk ik likkebaardend naar je foto's van wat je nou weer gaat eten... maar bij deze niet... 😅 Ligt niet aan de foto, het eten ziet er zelfs wel appetijtelijk uit, maar aan de ingrediënten. Yoghurt is helemaal ok, maar kikkererwten erdoor met óók nog postelein? Wat is het rood/oranje goedje dat blijkbaar de smaak moet geven? Zeer mysterieus gerecht Mellie. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted November 21, 2022 Share Posted November 21, 2022 @Mellie ziet er weer heerlijk uit. Smullen maar weer 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted November 21, 2022 Share Posted November 21, 2022 Ahahahah, nou, ik moet eerlijk zeggen dat als je het zou omschrijven, ik ook zou afslaan. Klinkt gewoon raar. Maar ik vond het zo heerlijk toen ik het had geproefd. De kikkererwten moeten trouwens bovenop. Dit was het uitgeschraapte restje. Ze heeft de kikker erwten gebakken met een uitje en Turkse tomatenpuree. Dat is de basis. Teentje knof door de yoghurt met postelein. Dat is een bekende Turkse salade. Ook lekker apart. Dit is een combi van die 2. Eerst de yoghurt mix. Dan na afkoelen de kikkererwten mix erboven. Ik ben helemaal fan, net zoals die yoghurt salade met paprika. Edit: en kennelijk vond ik deze gift zo veel belangrijker en lekkerder dan de vrachtlading hout wat ik heb gehad en paar cement bakken, dat ik dat helemaal vergeten was te zeggen. maar ben ook heel blij met het hout. Gisteren al lekker naar het vuur zitten staren. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 1, 2022 Share Posted December 1, 2022 Een mooi Japans mes om onze vissen te kunnen fileren (de vissen moeten nog iets groeien... al gaan ze best hard!) Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted December 1, 2022 Share Posted December 1, 2022 (edited) Twee grote aloë vera planten van 60a70cm breed en hoog gehad. Paar lelijke bladeren die nog even weggesneden moeten worden, en een grotere pot geven. Ze vallen door hun gewicht nu automatisch om. Edit: Edited December 2, 2022 by rorror 1 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted December 6, 2022 Share Posted December 6, 2022 Mijn ouders zijn terug uit Turkije, dus ik heb wel wat lekkere dingen gehad. Het blijst met de zelfgemaakte tomatenpuree. Zo’n 2,5 kilo. Kan ik er weer even tegenaan. Ook zelfgemaakte paprikapoeder. Jeej!Ennnn. De post kwam met 3 soorten peper van @arebij. Blij mee! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted December 16, 2022 Share Posted December 16, 2022 (edited) Vandaag is het alweer elf (11!) dagen geleden dat ik van Albert Heijn een bosje bloemen kreeg! Bij de balie op maandagochtend vorige week: meneer, wilt u een bosje bloemen mee? Keek ik naar de bloemen die overgebleven waren van het weekeinde, al afgeprijsde stikkers erop. De mooiste bos uitgezocht en in dank aangenomen. Een zakje van die witte poeier erbij en ... ze staan nu nog! Edited December 16, 2022 by HuubvG dubbele foto's weggehaald, ingekort 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted December 16, 2022 Share Posted December 16, 2022 @HuubvG die zien er zeker nog heel florissant uit... geniet ervan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted December 20, 2022 Share Posted December 20, 2022 Twee kookboeken gehad. De Verse Thaise Keuken, en één met Tapas gerechten. 2 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted December 22, 2022 Share Posted December 22, 2022 Ik werd vandaag gebeld: "Wil je een vers geschoten haas hebben?" Ja dus. Hij of zij hangt nu al buiten, onder een afdak. Morgen aan de slag met ontweiden, panklaar maken. En uitbenen en malen, want ik ga er gehaktballetjes van maken. Maar eerst de messen slijpen. 4 Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 23, 2022 Author Share Posted December 23, 2022 Die haalde de kerstdagen niet🤔. Ik kreeg een sinaasappel, onbespoten, en mocht hem zelf plukken. Een bijzondere vrucht want de eerste ooit van dat nog kleine boompje geplukt. Lie en ik hebben hem meteen soldaat gemaakt.. geen foto🍊 1 Quote We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten? vraag informatie via pb. Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted December 23, 2022 Share Posted December 23, 2022 Via marktplaats een gratis Ilex bol uitgegraven van zo'n 70cm en stond minimaal 20jaar in de tuin. Morgen oppotten, nu eerst de auto schoonmaken. 😅 Als je hem zou kopen in de winkel kost dat best een duit. Eerste google resultaten: 1 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 7 Share Posted January 7 Van een lief forumvriendinnetje: 5 Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted January 7 Share Posted January 7 Riet Ik ben uren bezig geweest om bundeltjes te maken als bodembedekking. 3 Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted January 13 Share Posted January 13 Een fijne tang voor hete jampotten e.d. via een weggeefgroep gekregen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted January 13 Share Posted January 13 Ideaal ding !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts