Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Boekenlijst: ecologisch tuinieren

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een paar naslagwerken over ecologisch/biologisch tuinieren ook over bodemkunde en bodemleven. Het liefst zo compleet mogelijk...

Bieb is geen optie omdat je ze niet permanent in de kast mag houden.

Nieuw zijn ze me te duur.

Wie weet waar ik ze 2e hands kan kopen,..

En wie weet welke boeken ik zeker moet aanschaffen?

Niks is gezonder en leuker dan shoppen in je eigen groente tuin.

Oesje, Impy, u zegt:"P.S. is wel Engels. Download het snel voordat het linkje zometeen hoogstwaarschijnlijk weggehaald wordt (niks mag hier tenslotte)."

Waarop steunt dat?

Ik vind dat hier wel heel veel mag en dat de beheerder(s) en de moderators heel tolerant zijn. Soms moeten ze eens een opmerking maken maar erg is dat niet want ik vind dat ze dan wel gelijk hebben ook.

Dit vind ik een goed forum

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Het is ook een goed forum. Wellicht de beste in de Benelux qua content en user activiteit. Kan er niks aan doen dat het me opvalt dat veel dingen (bijvoorbeeld een eigen mening hebben) hier niet mag en dat er één of twee mods zijn die overduidelijk groot fan zijn van vriendjespolitiek. Ik zou denken dat jij dat wel zou weten aangezien jij vaak je mening uit op een nogal directe manier (absoluut niks mis mee. Ik doe precies hetzelfde).

Zullen we, indien je het persé wilt, dit gesprek verder voeren via PM? Ik wil TS zijn topic niet verpesten door off-topic gebrabbel om achteraf ook nog eens een PM te krijgen van een moderator om te vragen of ik wil stoppen (of erger). Vandaar dat ik mijn posts heb gelimiteerd tot het V&A forum en nu verder weiger mijn tijd te verspillen door elders te posten totdat het een beetje verandert hier.

On-topic: Mijn excuses voor dit, TS. Ik adviseer je serieus om die ebook te downloaden. Het is misschien wel in het Engels (ik hoop dat je Engels kunt lezen), maar het is een goede ebook. Ikzelf heb er ook heel wat tips uit gehaald.

30 vragen en antwoorden over bodemvruchtbaarheid.

http://edepot.wur.nl/211205

Niet het complete naslagwerk, maar wel goede informatie. Zeker als je ekologisch = werken aan een gezonde bodem voor je tuin, wilt moestuinieren. Gratis als PDF te downloaden.

Nog diepgaander en over het zelfde onderwerp. In het Engels, is de ook gratis PDF: Building Soils for Better Crops.

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CDIQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.sare.org%2Fcontent%2Fdownload%2F841%2F6675%2FBuilding_Soils_for_Better_Crops.pdf&ei=fBSvU9WWNcb3O7zogaAD&usg=AFQjCNHTfgACKnA8fZI18E9-Os3xmQOw3w&sig2=U11Bey4WHfFr21rKOiEoOw&bvm=bv.69837884,d.ZWU

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Top dank u allen, ik had al wel wat steekwoorden gebruikt in de zoekfunctie hiero. Maar ik kreeg niet wat ik wilde. Punt is dat er meestal overal maar klein stukje staat, zowel in de boeken als op internet. mijn zoektocht houd niet op.

Mijn ouders moesten al lachen toen ik met een dikke groente tuin en fruit enclopedie aan kwam zetten, en ze zeiden je leest toch nooit boeken. Nu dus wel.

engels is geen probleem

Niks is gezonder en leuker dan shoppen in je eigen groente tuin.