Borsalino Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Had al weken nog niks zoemends bemerkt.Maar vandaag zag ik ze plots.Mijn zoemend werkvolk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted May 1, 2011 Share Posted May 1, 2011 Gelukkig die heb je hard nodig. Een beetje wind wil ook wel helpen.Ik zie ze hier al een hele tijd rond het huis maar nu staan gelukkig al heel wat bloemen in bloei die hommels en bijen aantrekken.Veel mensen realiseren zich niet dat het zes keer niks zou zijn in de tuin zonder deze gevleugelde vrienden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted May 2, 2011 Share Posted May 2, 2011 Zonder die beesten is er bijna niks meer van leven of om te eten. Ik zie ze vooral op de witte dovenetel maar op de aardbeien nog niet gezien. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted May 2, 2011 Author Share Posted May 2, 2011 Vandaag stro gelegd in de gangpaden van de aardbeien, dan zie je pas hoeveel zoemend werkvolk er rondzoemttttttttttttttttttttttttttt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted May 4, 2011 Author Share Posted May 4, 2011 Vandaag was het een gezoem van jewelste, veel Maya's zijn er nu.Was wel opvallend, hun pootjes rond en bol van het stuifmeel, er was er eentje die aan het vliegstunten was, overbeladen denk ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted May 4, 2011 Author Share Posted May 4, 2011 Vanavond de serre's gaan dichtdoen en de boswachter gezien, die wist te vertellen dat een eind achter de tuinen er van de week bijenkasten geplaatst zijn. Dat zegt genoeg waar ineens de zoemende werkkrachten vandaan komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 super denk dat wel een mooi voordeel voor je is die geplaatste bijenkasten. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted May 8, 2011 Author Share Posted May 8, 2011 Liep vanmiddag langs de aardbeibedden en wat zag ik?Een knoert van een stuk onkruid, vol passie met hand tussen de aarddbeien en lap, ik had prijs.Gestoken door mijn eigen werkvolk, dat wordt de arbeidsrechtbank, zal de doodstraf worden.Niet veel last van gehad, een uurke jeuk en gewollen, nu enkel nog keihard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos Posted May 8, 2011 Share Posted May 8, 2011 Ik den dat dit beest weinig toegevoegde waarde voor de tuin heeft.Omdat hij al enkele dagen hout aan het verzamelen is uit de vermolmde wilgenstam in mijn tuin heb ik hem toch maar even gekiekt.De naam van deze super-grote wesp(pm 5cm) ben ik kwijt, maar hij was wel mooi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank vwl Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Dat is een hornaar Die eten vooral andere insecten, maar de steek is best pijnlijk Heb ze zelf hier in Nederland nog nooit gezien, maar in Hongarije heb ik er veel gezien in de zomer. Het gaat inderdaad heel slecht met de bijenen in Nederland ligt het sterftecijfer van de bijenkolonies het hoogst http://www.bijensterfte.nl/nl/node/46 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted May 15, 2011 Author Share Posted May 15, 2011 Zo te zien hebben ze duidelijk perfect hun job gedaan, zal een bonus à la banken moeten uitkeren En dit zijn nog maar de Elvira's ben benieuwd naar hoe groot de Maxim'kes gaan worden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johan123 Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 ben jaloers.hier is niet veel werkvolk te bekenen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted May 31, 2011 Author Share Posted May 31, 2011 En dit is het resultaat van de Maxim's, 3.8 kg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts