Willie Wortel Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 Ontdek ik ineens allemaal luis op mijn zorgvuldig gepamperde pepers, ik snel alles ingespoten met een oplossing van natuurzeep en brandspiritus en water.Maar besef me meteen dat ik dat spul op iets spuit wat ik later zal eten.Hoe en waarmee bestrijden jullie luis op paprika, pepers ed.? Quote
Mathias Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 Bladluis kan je op vele manieren bestrijden. Het meest gekende voorbeeld zijn de lieveheersbeestjes, maar ook met galmuglarven en gaasvliegen kunnen deze opgelost worden. Zeker de laatste is een te weinig gekende oplossing dat een simpelere en een goedkopere oplossing is bij bepaalde oppervlaktes/hoeveelheden. Quote Plaagbestrijding met en door de natuur.
Erny Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 Hier vind je misschien wel een goed alternatief...peperplanten-zitten-onder-de-luis-t13359.html Even onder de douche zetten en de luizen wegspoelen helpt ook... Quote
Stan Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 Willie ik wil niet flauw doen maar daar zijn best wat topic's over. Gebruik voor de lol Google Aangepast zoeken maar eens . Met b.v. Tegen luis ; search/gsearch_body.html?q=tegen%20luis . Zelf gebruik ik vaak cola(regular) . Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Willie Wortel Posted September 15, 2014 Author Posted September 15, 2014 Dank jullie voor de antwoorden en Stan, je hebt helemaal gelijk, ik zit op verschillende fora en nog maak ik deze vergissing door niet aan de zoekknop te denken, mea culpa.... Quote
Recommended Posts