Jump to content

Bergbasilicum, hoe overwinter ik die goed? Snoeien? Stekken?

Old Rose
 Share

Recommended Posts

Late reactie, sorry :) Ik heb daar verder geen problemen mee, hij is wel wat steviger maar als hij in de kas staat is het ook al zo anders dan buiten in de tuin. Tenminste, dat merk ik nu. De planten in mijn kas sloegen niet aan en dus heb ik die bossige planten in de moestuin waar we van eten. En dan zijn de blaadjes wel wat stevig ja. Maar ik gooi ze nog steeds over en door gerechten en eet het ook rauw dus, door sla of bij tomaat. Heb er nog geen pesto van gemaakt dit jaar. 

• 6 months later...

Mijn planten in de vensterbank doen het erg goed dit jaar, ik heb al 2x pesto kunnen maken, en we eten ook af en toe wat blaadjes in/over andere gerechten. 

Dit is een foto van begin maart, ondertussen was alles alweer 2x zo hoog en breed, dus heb ik net een boel geplukt en een potje pesto gemaakt.

IMG_3221.JPG

IMG_3392.JPG

• Like 2

Dat ziet er lekker groen uit. Top jij de plantjes eigenlijk? Ik heb drie stekjes kunnen overwinteren die zijn eigenlijk net goed aan de groei. Zal ik ze toppen, hoe doe jij dat?

image.jpg

Edited by appelvrouw

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ik zet er geregeld een paar in het water om te wortelen, om te vernieuwen.

We hebben een keer gehad dat ze het de hele winter goed deden, maar in het voorjaar alsnog het loodje legden.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 3 months later...
  • 1 month later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image