citroen Posted November 2, 2014 Posted November 2, 2014 Welke manieren bestaan er om Aardappel - tomaten loof aangetast door de aardappelziekte te verwijderen ,zonder het op de groenafval te deponeren . Quote
aalterse-willy Posted November 2, 2014 Posted November 2, 2014 Wij hebben bijna geen andere mogelijkheid of het mee te geven met het huisvuil voor verbranding, zelf verbranden mag niet. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
lovebug356 Posted November 2, 2014 Posted November 2, 2014 Volgens velt is goed composteren nog altijd de beste oplossing. De sporen zijn toch zo licht en klein dat ze door het verplaatsen van de planten al overal achterblijven... En natuur ook preventie, maar daar is het nu een beetje laat voor Quote
citroen Posted November 2, 2014 Author Posted November 2, 2014 Willy wat zeg je dan van het voorstel van Lovebug Quote
citroen Posted November 2, 2014 Author Posted November 2, 2014 Preventie is nodig ,maar op een volkstuin complex ,waar ge zo dicht naast mekaar zit met zoveel verschillende planters ,de ene is preventief ,de andere is een sloddervos ,wat als uw buurman niet preventief is ,en ge zit 1 m naast zijn ved( je) .Aangetast loof moet 800 m verder naar de groencontainer gebracht worden ,langs al die andere percelen .En als dan die sporen zo licht zijn ,is het dan niet beter het aangetast loof -planten ter plaatse te vernietigen .Vroeger werd alle loof ter plaatse verbrand ,wat volgens mij terug ingevoerd zou moeten worden alleen in de rooi periode . Quote
RobO Posted November 3, 2014 Posted November 3, 2014 tsja, hier stoppen we het loof direct in een afvalzak en gooien we het thuis in de containersommige buurtjes laten het liggen totdat alles bruin is...sporen genoeg dus Quote
Erny Posted November 3, 2014 Posted November 3, 2014 Het aantastte loof doe ik in een vuilniszak, knoop die dicht, gooi die vervolgens ergens in een hoek en vergeet 'm dan... Alles rot dan lekker weg in die zak. Ergens in het voorjaar kom ik de zak dan wel weer tegen en gooi de drek die erin zit ergens aan mn slootkant ter opvulling. Quote
Recommended Posts