RobO Posted November 14, 2014 Share Posted November 14, 2014 heeft iemand een eigen recept voor kwarkbollen?(kocht ze altijd bij de bakker boonzaaijer in utrecht) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 heb even op gezocht in mijn grote brood boek.300gr volkorentarwemeel200 gr grof ""100 gr gebrokrn tarwe korrels10 gr zeezout 30 gr verse gist100 ml lauwwater1 eetl honing500 gr magere kwark op kamer tem1 eetlepel zonnebloemolie meng alle meel en zout.gist+water+honing mengen dan in het kuiltje-dek kom 30 min af.Meng kwark +olie erdoor.Het deeg moet samen hangend worden-eerder kleverig dan stevig ofhard.10 min kneden.1-2 uur rijzen.dan weer even kneden-30-1 uur rijzen.Bakken op 220 graden 35 min. Duits recept. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted November 18, 2014 Author Share Posted November 18, 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts