Jump to content
geedee

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2015)

Recommended Posts

Vandaag gezaaid:

Koolrabi (die van de wedstrijd), Romanesco broccoli, rode kool, Chinese kool, tomatillo purple, aubergine snowy, aubergine slim Jim en nog wat no-name pepers van de plant die ik vorig jaar heb gekregen maar het soort niet meer van weet.

Verder wat tomaatjes en paprika's wat ruimer gezet, een eierdoos is toch gauw te klein

Vandaag Devil´s tongue Choc. en Habanero Choc. peper gezaait

( er was te weinig opgekomen van de eerste zaaironde)

Als extraatje de Nosegay peper, ( eigenlijk een sier pepertje met ronde kleine bolletjes)

Daarbij 2 soortten paprika´s, nml de diamond White en de orange sun

ben benieuwd naar deze nieuwe lichting zaaden

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Plantuitjes de grond in en zomer en winterwortelen gezaaid in volle grond.

In de kas nogmaals radijs, sla en andijvie gezaaid en de Afrikaantjes gezaaid.

Vrijdag 15 aardbei (frigo) stekken Elsanta gezet.

5 courgette zaden gepoot binnen

Is dat niet héél vroeg, ik heb dat zelf ook eens zo vroeg gedaan. Ze groeien zo hard dat ik met veel te grote planten zat. In de kas gezet en daarna buiten gezet. Was geen succes. Planten waren niet blij.

Ben benieuwd hoe jij dit dan doet.

Ik weet dat het wat vroeg is, maar ik wil het toch proberen.

Ik heb ze nu binnen staan.

Zodra ze boven komen wil ik ze buiten zetten op een beschutte plek tegen ons huis aan.

Bij echt heel koude verwachtingen zet ik ze 's nacht binnen in de schuur.

We gaan het meemaken. Wil het niet lukken, dan is er nog geen man overboord.

Wordt vervolgd.

Hortus est amicus meus.

Vandaag rode en groen snijkool, reuzeradijs en meirapen gezaaid. Verder schorseneren uitgeplant (zaten in wc rolletjes, die ik me heb geplant, zodat de wortels niet beschadigen). Hetzelfde met maanzaad. Verder goudsbloem porcupine (laag soort), mizuna en rode mibuna uitgeplant.

Vandaag 50 pootuien geplant, 1 bol knoflook, ongeveer 10-15 teentjes en 2 frambozen struiken . Ik moet nog uitkijken dat ik niet teveel plant anders hebben we straks problemen met het allemaal bijhouden. Gelukkig heb ik ook niet zoveel plaats, dat scheelt xD.

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Guest

Peterselie, Basilicum, Koriander; (Rozemarijn en munt geplant)

Spaanse Pepers (Ben benieuwd, is niet altijd zo makkelijk, ze staan binnen in de warmte)

Zonnebloemen 160cm (Ben beniewd!!)

Voor de rest nieuwe bloempjes in de bloembakken gezet, mooi!

En een bloemenweide gezaaid ..

Komend weekend gaan we ons voortuintje in orde maken:

Onze BolCatalpa halfstam boompjes (2) komen erin, en de Chinese siergras komt er bij.

Doré pootaardappels gepoot (1kg). De Challengers moeten nog even wachten tot begin april.

Peultjes, en sugar snaps uitgezet. Morgen zijn de erwten en kapucijners aan de beurt.

Toch maar weer naar de Gamma geweest voor 2 duo boompjes, ik heb er nu 3 gekocht en geplant: Kers: Napoleon/Varikse Zwarte, Pruim: Hauszwetsche/Reine Claude dOullins en Appel: Elstar/Golden Delicious. Per stuk voor nog geen 13 Euro.

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Zodra ze boven komen wil ik ze buiten zetten op een beschutte plek tegen ons huis aan.

Wordt vervolgd.

Oei, heb de mijne al ergens in januari gestart (idem tomaten, paprika's, aubergines, ..) Vraagt wel wat meer zorgen maar heb het vorig jaar ook zo gedaan, dan zo vroeg mogelijk in de kas gezet, daarna buiten geplant (weet niet meer in welke maand) en echt zeer veel courgettes gekregen. Zo veel dat we ze zelfs moesten weggeven. Maar als de weersomstandigheden dit jaar zouden tegenzitten (tot nu toe niet) dan kunnen mijn plantjes alsnog in de problemen komen maar vind het het risico waard

Overigens vandaag enkele Lidl Aubergines Halflange Violette (bij)gezaaid.

Spinazie, radijs, tomaten voorgezaaid binnen. Uitgeplant, buiten. peulen en erwt. Verder nog veel bloemen gezaaid in de moestuin.

ik ben de laatste dagen geweest met planten in potten..o.a. een grote rabarber van de Engelse buurman gehad en in de pot geplant, potten met munt gesplitst en opnieuw opgepot. Uitjes gepoot. Tomaten verspeend. Zaailingetjes uit de kruidentuin gehaald en opgepot.

https://www.airbnb.com/h/backtothesixties

Waar de mol is is er hoop!

Wordt vervolgd.

Oei, heb de mijne al ergens in januari gestart (idem tomaten, paprika's, aubergines, ..) Vraagt wel wat meer zorgen maar heb het vorig jaar ook zo gedaan, dan zo vroeg mogelijk in de kas gezet, daarna buiten geplant (weet niet meer in welke maand) en echt zeer veel courgettes gekregen. Zo veel dat we ze zelfs moesten weggeven. Maar als de weersomstandigheden dit jaar zouden tegenzitten (tot nu toe niet) dan kunnen mijn plantjes alsnog in de problemen komen maar vind het het risico waard

Overigens vandaag enkele Lidl Aubergines Halflange Violette (bij)gezaaid.

Wanneer heb je ongeveer de eerste vruchten geoogst ?

En in welke potmaat staan ze nu dan ?

En welke was de laatste potmaat vorig jaar voor het uitplanten ?