Jump to content
geedee

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2015)

Recommended Posts

Zomerprei gezaaid en wat kiemtesten voor de winterprei die ik nog had liggen. Geen idee of dat nog wat doet.

En met grote dank aan Stan 4 pepersoortjes gezaaid: Numex Centennial, Big Jim, Jalapeno purple en Bishop's crown. Nu nog eens tussen de paprikasoorten neuzen! Keuzes keuzes

Pepers ( jalapeno, cayenne, elephant trunk) , paprika ( vier soorten puntpaprika's, geel en rood), en in de kas de eerste tuinbonen ingezaaid om voor te kiemen.

Sla little gem

Sla krul frisee

Andijvie

Bosui/peterselie/bieslook...

Echinacea, zonnehoed

Propagator couveuse klaargemaakt voor de pepers en paprikas, Die moeten nog effe 2 weken wachten. Eerste week februari staat op de planning

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Vandaag enkele van mijn wel erg vroeg gezaaide pepers al verspeend:

10934723828344813874494655864410n68921421579994.jpg

Verder erg aan het balen omdat de peper Aribibi Gusano maar niet wil kiemen...

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Pepers ( jalapeno, cayenne, elephant trunk) , paprika ( vier soorten puntpaprika's, geel en rood), en in de kas de eerste tuinbonen ingezaaid om voor te kiemen.

Suus,

Zaai je nu al buiten in een koude kas?

Is toch nig veel te koud?

Zaterdag de paprika's gezaaid: 'Mini Bell Red', 'Mini Bell Yellow', Vitapep-paprika en een rode supermarktpaprika.

Nog 8 soortjes pepers. Nu nog 12 a 13 soorten te gaan en dan is het met de pepers weer klaar.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Wegens de pc"problemen" vandaag niet aan de peperzaai toegekomen.

Dat gaat dus morgenavond gebeuren.

Die Aribibi Gusano is bij mij vorig jaar helemaal niet gekiemd... ga het dit jaar weer proberen.

Hmm, was al bang dat het aan mij lag

Ik heb vandaag de Gusano voor de 2e keer maar weer gezaaid en blijf hopen.. Las al wel op internet dat het een lastig pepertje is om te laten kiemen..

Enkele bloemkolen gezaaid (der 4 jaargetijden) volgens verpakking zaaien januari tot maart onder glas . Al eens geprobeerd zonder verlichting maar nu pepers toch licht moeten hebben en krijgen dit ook nog eens proberen .

Bij wijze van test in de tunnelserre spinazie, veldsla en pluksla gezaaid

Hier ook wat versies pluksla en de eerste paar kropsla en wat tayberry zaadjes. Die laatste heb ik maar gewoon in een pot buiten gezet, ben benieuwd of er iets boven komt over een tijdje! Kweepeer zaadjes, zou ik die binnen of buiten moeten zetten?

Mijn allereerste zaai is een feit! Heb vandaag wat sla gezaaid en 1 tiny tim tomaat. Wilde gelijk testen of vroeg zaaien vergeleken met later veel uitmaakt voor de tomaat dus kan ik nu gelijk mooi testen.

Die kleinere tomatensoorten kunnen best al hoor, die plantjes worden niet zo groot (heb hier ook Tiny Tim's) en kun je daardoor best tot en met mei binnen houden. Met de grotere soorten wordt dat toch lastig ivm ruimtegebrek

Ik ga komende week beginnen met de kleinere tomatensoorten.

Enkele bloemkolen gezaaid (der 4 jaargetijden) volgens verpakking zaaien januari tot maart onder glas . Al eens geprobeerd zonder verlichting maar nu pepers toch licht moeten hebben en krijgen dit ook nog eens proberen .

tsja, pepers willen warmte bloemkolen koelte, hou ze maar goed in de gaten