Jump to content

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Jorg
 Share

Recommended Posts

Heerlijke bietjes uit de kas gegeten! Lang geleden dat ik zulke lekkere zachte bietjes had! Ze smolten gewoon op je tong! Verrukkelijk. Nog nooit zulke felrode bieten gezien, het leken wel radijsjes.

Eenmaal gekookt hield de kleur het op een soort zuurkoolkleur met hier en daar wat roze

[img-rotate=]image83801465904817.jpegimage38591465904819.jpegimage31431465904822.jpeg[/img-rotate]

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Mooi de chioggia bietjes!

Na schoonmaken ieder bietje afzonderlijk in aluminium folie en 50 min in de oven 200 graden. Blijven ze de kleur nog best goed houden (niet 100 % hoor) geld overigens voor alle bieten en ze zijn naar mijn idee ook zoeter uit de oven

Interessant in de kas kweken. Hoe vroeg kon je ze zaaien om nu al zo een mooie bietjes te kunnen oogsten?

Gisteren vers van de tuin de eerste portie peultjes gegeten! Gewoon kort gekookt en dan met olijfolie en zout gesnackt. Heerlijk.

En een eerste knoflookje Shandong en bieslook en oerprei en aardbeien en kruiden ook gegeten op andere momenten.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ik hoefde vandaag niet naar de winkel.

Vanmorgen zelf gebakken brood met aardbeien.

Tussen de middag bloemkool pannenkoeken.

S'avonds aardappels met bloemkool en Lakenvelder entrecote, met een salade van twee soorten sla radijs bieslook en rucola.

En als toetje rabarberflappen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...