Jump to content

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3

Jorg
 Share

Recommended Posts

Eerste minitomaatje van half dood verwaarloosd tomatenplantje Cherry Cascade. Wel erg lekker voor zo'n klein tomaatje.

Eerste Japanse Wijnbessen zo van de struik in de mond. Verheug me op wat komen gaat.

Tweede ronde Albion aardbeien (doordragers) eerste handje, ze beginnen weer.

Goed idee die aardappelgratín!

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Gekeken hoe Jamie Oliver een 'spicy pork goulash' maakt, in aflevering 8 van seizoen 1 van Jamie At Home. goulash-en-andere-stoofvlees-recepten-t15500.html

Maar de paprika's, pepers, EN het varken zijn nog niet rijp.... dus we hebben broodjes rauwe ham en rauwkost (komkommer, worteltjes, koolrabi) gegeten.

Dat lekkere recept van Pippi dat ik niet meer kan vinden.

Tortillachips uit de winkel, veldvarkengehakt uut Zellem en de rest uut eigen tuun.

En wat is die Limónpeper héét

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
Pinda Bravo met een hanenpoot

in deze omgeving (gelderland) is dit een hanenpoot

hanenpoot24031470215957.jpg

en dit een kippenpoot

kippenpoot86201470215959.jpg

ik neem aan dat het laatste je lekker gesmaakt heeft.

trouwens hanenpootjes worden vooral in china gegeten en zijn hier ook wel verkrijgbaar

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

En wat is die Limónpeper héét

Goed om te weten

Griekse sperzieboon salade:

2016-08-040694001470286057.44

Geroosterde tomaten soep werd het:

2016-08-040627161470286056.44

Courgette pizza met homemade bbq tomatensaus saus, mozzarella, geitenkaas, rucola pijnboompitten en walnoten.

2016-08-040680701470286054.46

Dat lekkere recept van Pippi dat ik niet meer kan vinden.

Bedoel je die taart van tortillachips? Ik heb even het originele recept opgezocht:

http://www.ah.nl/kookschrift/verzameld-recept?id=430056&userid=289704

Vandaag aten we pannenkoeken met niks uit de tuin, maar wel lekker. Gister sajoer boontjes gemaakt van veel kromme boontjes uit de tuin, met rijst en kip en pindasaus. Ook goed te eten!

En vandaag tussen de middag lekker weer een boterham met aardbeien. Mijn doordragers dragen wat zuinigjes door, maar de niet-doordragers zijn hier en daar aan een tweede ronde begonnen, wel veel slecht bevruchte aardbeitjes met een rare vorm, maar ze smaken nog steeds prima.

Yes of course!

Uhm de pizzadeeg weet ik niet zeker dat is gewoon een deeg receptje van internet geplukt (dit deel doet m'n vriend altijd). Wat ik wel weet is dat het met gist is en ons ervaring is dat pizzadeeg met gist het lekkerst uitpakt.

We hebben niet zo een sterke oven dus bakken we ook de pizzabodem voor

Dit is ongeveer wat ik gedaan had maar ik doe meestal maar wat bij elkaar gooien dus hoeveelheden heb ik niet.

Saus:

2/3 redelijk grote tomaten,

rode ui,

knoflook,

gedroogde oregano,

Basilicum

gerookte paprikapoeder,

rode wijnazijn,

schepje suiker,

peper en zout.

Even laten pruttelen en dan met een staafmixer het blenden (of met een blender whatever je hebt)

Courgette heb ik gesneden en even snel gegrild

Bieten heb ik gekookt (maar dat deed ik omdat ik haast had) lekkerst is even bieten in folie doen en 40 min in de oven 180 graden. (60 min als het niet voor de pizza is)

De saus op de bodem uitsmeren

Groenten erop verdelen

En dan mozzarella snijden en erop gooien

Zachte geitenkaas erop

Beetje paneermeel en eventueel parma kaas op de rand van pizza strooien.

Pizza hard bakken voor ongeveer 10 min (wij doen het op 250 graden maar onze oven is niet heel sterk)

Nog de toppings:

Pijnboompitten roosteren (op allebei pizzas)

Eventueel wat gehakte walnoten (op courgette pizza)

Stukjes basilicum (op bieten pizza)

Rucola (op courgette pizza)

Gedroogde oregano (allebei pizza's)

Je kunt natuurlijk ook gewoon variëren met wat je in huis hebt. Ik vind wel dat courgette en bieten geweldig smaakt samen met geitenkaas en pijnboompitten

mmmm, als ik mag vragen:

die bietjes in de oven? schil je die eerst of pel je ze daarna? wat is het smaakverschil met koken?

hier verse snijbonen, aardappeltje in de oven met olie en knoflook, komkommer, schnitzel

Hey RobO. Ik doe het met schil in de oven. Eerst even wassen de kontjes afsnijden als het nodig is en dan elk bietje in een aluminium folie pakketje. Wanneer ze gaar zijn kan je de schil zo afwrijven.

ik bedacht me net dat ik dat wel in 200 graden doe ipv 180.

Het verschil met in water koken is dat ze zoeter zijn en een intenser smaak hebben. Daarnaast behouden de bieten beter hun kleur

Gevulde patisson..lekker maar het was veel te veel en veel te zwaar ( alhoewel gevuld met een mensel van mozzarella, geitenkaas, tonijn, knoflook en brood) overgoten met een nogal vettige tomatensaus die was overgebleven van het braden van een kip. We aten de schil ook op dat was misschien de boosdoener? Iig een nacht maagpijn en diarree

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...