Gitta Posted November 2, 2024 Share Posted November 2, 2024 Ai, dat klinkt niet best @Erny. ik hoop voor je dat het meevalt. Ik ben blij dat ik gewoon in mijn achtertuin moestuinier. Ik moet alleen met mijn gezin rekening te houden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brabantse Tuinprins Posted November 3, 2024 Share Posted November 3, 2024 Bij zo'n volkstuinencomplex zie je vaak dat er twee visies met elkaar in botsing komen: die van 'netjes en ordelijk' tegenover 'tuinieren met de natuur' . Het hangt vaak van het bestuur af hoe de regels worden toegepast c.q. uitgevoerd. Voor mensen die willen tuinieren met de natuur zou ik aanraden om de regels goed te lezen en eens een rondgang over het complex te maken. Je hebt dan al snel een idee hoe de wind waait op zo'n complex. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted November 3, 2024 Share Posted November 3, 2024 6 uren geleden, Brabantse Tuinprins zei: die van 'netjes en ordelijk' tegenover 'tuinieren met de natuur Gelukkig zijn er tussen die twee uitersten nog heel wat mogelijkheden. Je kunt ook heel strak tuinieren met de natuur ( zie Dowding) Het bestuur van een volkstuinvereniging past de regels toe die vanuit de statuten naar het reglement gaan. Niet mee eens? Bezwaar maken tijdens de ALV . Of het bestuur afzetten. Maar dat vergt medestanedrs en volharding. En jammer dat de meeste leden echt geen zin/veel te druk zijn om zelf in zo'n bestuur te zitten. Maar wel grappig dat je de mensen die "met de natuur tuinieren" adviseert over een rondgang over het complex. Ik zou liever zien dat iedereen dat van tevoren doet, dan kom je niet op de verkeerde plek terecht, ook niet als je alles in strakke rijen zet en alles preventief om zeep helpt. In het stadje waar ik woon heb je verschillende volkstuinverenigingen. Strakke, waar je verplicht corvee hebt en veel lossere, waar je gewoon af en toe je rommel moet opruimen en op opruimdagen (vrijwillig) samenkomt om er gezellig met zijn allen de schouders even onder te zetten. Van niet gewenste planten zijn we allemaal geen fan, maar de mate van hysterie die men daarop loslaat verschilt nogal. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts