Jump to content
Liesje

Ervaringen met watermeloen kweken?

Recommended Posts

Het koude en natte weer doet de watermeloenen bij mij geen goed. Ook in de kas of onder plastic. Hoe gaat het bij jullie? Misschien nog wat tips.

De watermeloen mist de constante warmte buiten.

Althans hier. En hij boft toch al niet want het allerlekkerste plekje is bezet

dus moet hij  nu met wat meer wind laten zien wat hij kan. En dat doet hij ( net als bij jou) nu dus niet.

Straks, dan is het warme weer terug en gaan ze een sprintje trekken in de groei, houd moed en vooral nu niet te veel water geven!   :thumbup:

Ook in de serre gaat het traag hoor, missen idd de warmte.

Als ik vergelijk met vorig jaar dan zijn ze nu (ik teel verticaal) slechts half zo hoog ...

Staan op +/- 1 m en vorig jaar rond deze tijd kwamen ze al boven mijn hoofd

IMG_0397.thumb.JPG.a9b6dbb99cf950a4a5a80494f7123497.JPG

Het gaat nu toch wel snel...

Echte mannen komen thuis met honger ipv bloemen

Posted (edited)

Nog lang niet zover als die van @sluipwesp, maar het gaat de goede kant op. Zeker vergeleken met een week geleden.

Watermeloen Sunzedar. Te herkennen aan de gele tekening in het blad:

20200621_145518.thumb.jpg.04eec92a4c21eb274e1808463cbb8556.jpg

OK, geen watermeloen maar toch leuk om te laten zien dat de Stellio F1 meloenen zijn gaan bloeien. Deze hoeft niet gesnoeid te worden. Ik laat ze dan ook gewoon maar gaan.

20200621_145530.thumb.jpg.37e4bc2a3ab55a9cad49264977adc874.jpg

Edited by bassie76

Hier eindelijk de eerste rijpe watermeloen uit de kas van bijna 4kg zwaar.

watermeloen.jpg

• Like 3

Echte mannen komen thuis met honger ipv bloemen

Ik heb de Golden Midget van De Nieuwe Tuin, en er hangen flinke knoeperts aan! Ik vind het alleen zo lastig om te weten wanneer ik moet/mag oogsten. Ze zijn nu bijna helemaal geel, met aan de schaduwkant nog wat groene strepen. En was er niet iets met dat sliertje? Moest dat verdrogen?

IMG_1803.JPG

IMG_1804.JPG

IMG_1805.JPG

Vanmorgen was 1 van de meloenen nog geler van kleur, en dat sliertje begon te verdorren. Ook klonk de meloen een soort van hol. Dus heb ik hem geoogst. 

Daarnet heb ik het mes er in gezet omdat ik gewoon TE nieuwsgierig was. En volgens mij is hij goed rijp:

IMG_1822.JPG

Hij weegt zo'n 2,5 kilo en hij smaakt lekker waterig zoet. Niet zo zoet als die dingen uit de winkel (als je tenminste geluk hebt dat je een goeie koopt...) maar dat had ik ook niet verwacht. 

Lekker verfrissend en uit eigen tuin, wat wil je nog meer :) 

• Like 2

Bij mij hangt geen enkele vrucht aan de Golden Midget, helaas!

Aan de Love F1 hing 1 vrucht, die had ik net iets te vroeg geoogst, want was niet zo zoet als de voorbije jaren.

ik heb andere jaren veel meer succes gehad met watermeloenen. Het kan niet elk jaar feest zijn, zeker? 

Mijn Sunzedar's zijn nog lang niet zover. Hopelijk krijgen we nog een paar weken warm weer. Aan de linkerkant stonden ook Stellio gewone meloenen. Daar is praktisch niks van over. Zouden het in een kouder klimaat goed doen....

20200813_184708.thumb.jpg.02ca3dc7b7f4456a9e6b7ecc4fc414b5.jpg

In een pot ter bescherming tegen rovers.20200813_184730.thumb.jpg.0e0802fd1e68fa39c8b6bdb72aec5637.jpg

• Like 1

Een watermeloen Sunzedar geoogst uit de volle grond. Niet heel erg zoet. Misschien omdat de vruchten te laat in het seizoen zijn gezet? Ze missen dan toch wel wat warmte en zon.

20200916_193003.thumb.jpg.ef13f0df21e8e40d6c2d481ca130b48c.jpg

20200916_193056.thumb.jpg.9a024c3d234788df0e173582124c6b06.jpg