Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Jó napot uit Hongarije


Csengele

Aanbevolen berichten

Hier nog een Nederlandse Hongaarse. Wij hebben vijf jaar geleden een huis gekocht in Hongarije (Somogy) en drie jaar geleden daar permanent gaan wonen. Voorzichtig begonnen met een kleine moestuin van 30 m2 en na heeeel enthoisiast geworden te zijn een stuk van 1500 m2 vrijgemaakt en een koude tuinkas aangeschaft. Voor mij heel spannend dus, want ik ben dus echt een beginnend moestuinder, maar leuk dat ik nog meer mensen hier tegenkom die ook in hongarije wonen.

Groetjes,linda

Hongaarse groeten van Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

FlyingVorstin, het is heerlijk om daar te zijn. Vorig jaar ben ik er voor het eerst 2 aaneengesloten maanden geweest met onze kinderen. Dit noemden wij proefdraaien. Het is ons zo goed bevallen dat we nu ook echt de stap gaan maken. De taal is wat lastig maar toen wij besloten die stap ooit te gaan maken ben ik ook echt gaan leren. Nu een vijftal jaren geleden. Het gaat redelijk maar je leert het sneller als je het ook echt veel gebruikt en hoort. Ik kan me verstaanbaar maken en het lukt me om uit te leggen wat ik wil en nodig heb.

 

Linda wat leuk dat je daar ook woont! Heb je Hongaarse roots toevallig? En wat goed dat je al zo goed bezig bent met je moestuin! Wij gaan in April de eerste voorbereidingen treffen. Eerst maar eens een stuk goed afzetten voor de vele reeën en zwijnen die 's nachts passeren. Anders denk ik dat er weinig overblijft van onze moestuin...

Link naar reactie
Delen op andere sites

FlyingVorstin, het is heerlijk om daar te zijn. Vorig jaar ben ik er voor het eerst 2 aaneengesloten maanden geweest met onze kinderen. Dit noemden wij proefdraaien. Het is ons zo goed bevallen dat we nu ook echt de stap gaan maken. De taal is wat lastig maar toen wij besloten die stap ooit te gaan maken ben ik ook echt gaan leren. Nu een vijftal jaren geleden. Het gaat redelijk maar je leert het sneller als je het ook echt veel gebruikt en hoort. Ik kan me verstaanbaar maken en het lukt me om uit te leggen wat ik wil en nodig heb.

 

Linda wat leuk dat je daar ook woont! Heb je Hongaarse roots toevallig? En wat goed dat je al zo goed bezig bent met je moestuin! Wij gaan in April de eerste voorbereidingen treffen. Eerst maar eens een stuk goed afzetten voor de vele reeën en zwijnen die 's nachts passeren. Anders denk ik dat er weinig overblijft van onze moestuin...

 

Nee ik heb geen hongaarse roots, maar volgens mij in een ver verleden wel, want het voelde direkt als thuiskomen.

Ja een behoorlijk hek is geen overbodige luxe en het zijn heel wat metertjes dus het loopt behoorlijk in de papieren.

Het is de beste stap die we ooit gedaan hebben, niet wachten tot ons pensioen, zoals we eerst van plan waren, maar gewoon zo snel mogelijk hier gaan wonen. Het enige wat ik mis zijn mijn kinderen, verder mis ik Nederland helemaal niet.

Hongaarse groeten van Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...