Jump to content

Jiaogulan

Dennis29
 Share

Recommended Posts

Jiaogulan doet het hier vooral goed in pot met diameter van 50 tal cm.In potten van een paar liter maar matige groei.Wel buiten bereik van slakken houden want die eten de plantje anders volledig kaal.

Winter was hier niet kouder dan -5° .Van de buitenplanten heeft enkel de grote pot die erg beschut stond het overleefd.

Verder enkele plantjes binnen overwinterd(bleven wintergroen).Kregen veel zijscheutjes die gemakkelijk af te nemen zijn .Onder de pot kwamen ook wortelscheuten die nieuwe plantjes vormden.

• 2 years later...

Bij mij staat deze plant gewoon buiten, ook in de winter. (Dan sterft hij wel af bovengronds.)

In het voorjaar komen er echter weer meerdere planten op (derde seizoen dit jaar), zoveel dat het bijna onkruid lijkt. Ik kan ze goed in toom houden, dus zo erg is het nou ook weer niet. Maar binnenhalen in de winter? Dat doe ik zeker niet met wat er elk jaar begin maart weer vrolijk opkomt.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

• 2 years later...
  • 1 year later...

Dit jaar een plantje gekocht bij Den Oude Kastanje, groei was dit jaar niet echt super.
3 weken geleden een lange tak eraf gehaald, en in stukjes geknipt en in enkele doorzichtige plastic bekers gedaan.
Vandaag begon een takje halverwege wat te schimmelen (er zit een plastic zak om de beker met twee doelen: niet uit laten drogen, en de rouwvarenmuggen die uit de potgrond komen zo veel mogelijk daar binnen houden, dan zijn ze makkelijker te pletten). Dat takje eruit getrokken, onderkant was nog groen dus terug gestoken. Tweede takje welke ook niet zo mooi was eruit getrokken, maar die had al een 3-tal worteltjes van max 1cm (na 3 weken).
Dus ik vermoed dat de rest ook al begint te wortelen.

Maar heb er nog niks van gegeten of gedronken, dat wordt volgend jaar.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ik scheur meestal wat stukken van de plant in het voorjaar. Om bv weg te geven. Hij staat nu in de kas te overwinteren, ik haal hem niet meer binnen want dat gedoe met die rouwvarenmugjes🧐😢 het is ook niet nodig want de wortels overwinteren prima in de kou.

Edited by appelvrouw

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!