Boaz Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Hoi Ik ben Erik, Boaz is de naam van mijn hondje, Dino is de naam van mijn hond, Simonne is de naam van mijn baas.Ik ben nooit tevreden, zoek steeds naar verbetering, wijnbrouwer, vis kweken en nu moestuin zijn mijn hobby's dit is het eerste jaar dat ik actief bezig ben in de tuin.Wel al twee jaar voorbereidingen gemaakt forums af geschuimd, mijn vriendin had een klein tuintje 2 x 6 m voor de gezelligheid en de sier. Vorig jaar oktober heb ik bij het wijn hevelen een gistfles van 36 liter laten vallen waardoor mijn rechterhand meer leek op een geperforeerde biefstuk dan een hand, van daar dat de werken niet voltooit zijn de grotere vijver van 5000 liter is in aanbouw. het filtersysteem zorgt nu al wel voor de meststoffen die ik tijden het besproeien bijgeef. Dit is mijn vriendin haar eerste tuin iets groter 2 x 10. Wormen put, vorige week terug gevuld deels met paardenmest komt nog een laag koemest en kippen mest op het maai gras en haksel. vijver voor de serre afgedekt vanwege de katten. de serre met wat tomaatjes, paprika's, sla radijs en komkommer.Heb pas op 10 maart gezaaid eerst het zaad 24 uur laten weken daarna in turf potjes een grote ketel op kachel half gevuld met water deksel omgedraaid een kleine tussen ruimte voorzien en daar de zaai bak opgezet de turf potjes in een cm water en dit is het geworden bij het verspenen is visnitraat toegevoegd aan de grond. zag juist bij het nemen van de foto´s de tweede bloemtrossen zijn er Bij de laatst foto wordt het water langs onder toegebracht en met lucht naar boven gebracht.Zo nu weet ik niet meer wat schrijven.Groetjes Erik Quote Dier en Plant leerde mij, wie ik geworden was en leerde mij te zijn wie ik ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Welkom op het forum! Wat een naar ongeluk, met die enorme glazen fles! Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Welkom op dit forum. Wat heb jij het druk met alles. En zeker verschrikkelijk van je hand. Veel plezier met je moestuin. Je tomaten zien er goed uit! Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Hoi en Welkom!! Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 Welkom Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted May 18, 2011 Share Posted May 18, 2011 Wow ziet er professioneel uit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Welkom.Niet echt het type dat iets half doet? Is de moestuin in jullie achtertuin?Is je hand helemaal genezen? Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Mooi hoor! Welkom!! Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boaz Posted May 21, 2011 Author Share Posted May 21, 2011 Welkom.Niet echt het type dat iets half doet? Is de moestuin in jullie achtertuin?Is je hand helemaal genezen?HoiAls ik aan de pc zit en zie rechts van mij zie ik eerst de siervijver daarna het moeras gedeelte ( nog niet helemaal in orde) daarna 8 m verder begint het moestuintje 10 m daarna de bak met wormen. De serre staat bij de buurman ze was van zijn vrouw die is vier jaar geleden overleden, toen ik vorig jaar vroeg of hij ze verkocht, was het antwoord dat ik ze kreeg op voorwaarde dat ik ze daar nog een paar jaar zou bewerken, af en toe komt hij wat babbelen en ik onderhoud het stuk waar de serre en vijver opstaan.Aardappelen witloof prei selder rabarber die staan op het veld 5 min met de fiets. Mijn hand; een vinger zal gevoelloos blijven niet zo erg ik heb er nog negen die goed zijn.De wijn, 36 liter pruimen wijn 75% vrucht met honig bij gesuikerd 15% alcohol en was nog aan het gisten; daar denk ik soms wel aan.Maak alle jaren een fles die enkel hier wordt gedronken met vrienden en natuurlijk die was het.Maar als het weer een beetje meezit maken we dat dit jaar wel goed de pruimenbomen hun taken buigen goed door van de vruchten. Aan allen bedankt voor de verwelkoming. Quote Dier en Plant leerde mij, wie ik geworden was en leerde mij te zijn wie ik ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted May 21, 2011 Share Posted May 21, 2011 Mooi onderschrift.... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts