WestlandseGrunneger Posted April 15, 2015 Share Posted April 15, 2015 (edited) Hallo moestuinders, Ik heb vorige week nieuwe aardbeienplanten gepoot van het ras furore. Nu zag ik gisteren dat er bruine vlekken ontstaan op stengel en blad. Het lijkt erg op phytophtora bij aardappel en tomaat. Op verschillende websites heb ik het niet terug kunnen vinden. Heeft iemand van jullie ervaring met dit verschijnsel? De foto's zijn hieronder te zien Edited April 16, 2015 by Guest Quote In de kas, kan alles! Groeten, WG aka Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 tsja, lastig, was het gekeurd spul?misschien dit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WestlandseGrunneger Posted April 16, 2015 Author Share Posted April 16, 2015 Bedankt voor je reactie! Had er zelf niet op gekomen. Dit zou het inderdaad kunnen zijn. Ik weet niet of het plantgoed gekeurd was, ik heb het bij De Jong aardbeien gekocht in Tolbert (dat zegt je waarschijnlijk niets). De beschrijving komt overeen, maar het zit ook op de stelen. Ik wacht verdere reactie nog af, misschien mensen die er ervaring mee hebben? Quote In de kas, kan alles! Groeten, WG aka Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 idd even afwachten, en maar geen stekken nemen voorlopig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WestlandseGrunneger Posted April 19, 2015 Author Share Posted April 19, 2015 Gelukkig lijkt de "ziekte" niet meer door te zetten. Hopen dat het zo blijft! Quote In de kas, kan alles! Groeten, WG aka Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans D Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 Mag ik vragen hoe het er bij jou nu bij staat?We lijken namelijk hetzelfde probleem te hebben; vlekken-op-bladeren-aardbeiplant-t17498.html Ik heb zoveel mogelijk bladeren met dit fenomeen verwijderd.Nu lijkt het wel alsof de groei wat gestagneerd is, ook bij de planten waar ik het nauwelijks bij had. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts