Addy Geerts Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Hallo ik wil een koude bak maken maar weet niet wat voor hout ik zal gaan gebruiken. Ik dacht eerst aan geïmpregneerd hout maar ik wil wel een beetje biologisch blijven. Wat voor hout gebruiken jullie?? alvast bedankt voor de reacties. Quote http://www.onsmoesparadijs.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Denk dat als je die vraag intypt in het zoekvenster je al een aantal topics vindt die antwoord geven op je vraag. Want deze vraag is al veel vaker gesteld op het forum.Ook de vraag "hout in de moestuin" levert topics op. Bijvoorbeeld ééntje over geïmpregneerd hout in de moestuin. Succes met zoeken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeeuw Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Als je echt goed bezig wilt zijn pak je een houtsoort wat in Nederland geteeld en gekapt is.Hardhout komt meestal uit tropische landen wat vaak niet ecologisch verantwoord is het is gekapt en met een vervuilende boot naar hier gekomen. Beter is dan hout uit Scandinavië daar hebben ze doorgaans het zo gedaan als er een boom gekapt wordt er ook weer een terug komt het zijn daar houtplantages.Tuinhout lijkt op het eerste zicht slecht maar als het jaren langer mee gaat hoef je dus maar 1 boom te kappen ipv 3 Iets kopen met geweten is zo makkelijk nog niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gerritr1955 Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 douglass Quote Hortus est amicus meus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuin514 Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Wij (mn man) heeft oude pallets gebruikt, als je ze een beetje schuurt en beitst heb je er wat langer plezier van. Quote Groeten,Linda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts