Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Peper en tomaten planten doen slecht

aseel

Recommended Posts

2015042321001534901429817979.jpg

2015042321002378271429817929.jpg

2015042320595168181429817789.jpg

2015042320595469461429817826.jpg

2015042320595469461429817826.jpg

2015042321002378271429817929.jpg

Peper en tomaten plantjes zien er in mijn tunnelkas van plastic slecht. Weet iemand waardoor het komt..is het te koud of juist te warm in de tunnelkas of komt het Door de droge kippenmest..of Door de groot hoeveelheid Cocos die ik in de grond gemixt.

Ik merk dat de Cocos wel snel droog word..

Kan niet zo goed zien hoe groot de peperplantjes in de grond zijn...

Maar ze zien er erg klein uit... Lijken net aan hun tweede echte bladpaar toe te zijn? Misschien wat teveel van die kippemest voor zo'n klein teer plantje?

En in de tunnel kunnen er natuurlijk behoorlijke temperatuursverschillen ontstaan.

Hoelang staan ze daar al in de grond?

Ze staan er 2 weken..had ze thuis opgekweekt..Ze hadden best wel blaadjes maar waren nog teer.ik heb ze waarschijnlijke niet goed afgehard voor de kas en de temperatuurverschillen die op treden als je ze zo vroeg in de kas zet..

Ben nu wel klein beetje gerustgesteld. Maar maak me wel zorgen over Cocos die ik er doorheen heb gemixt.he droog heel snel uit.en kan maar 1 keer per week water geven.moet dan wel met gieters heen en weer lopen.

1 x per week water geven ,dat gaat niet goedkomen vrees ik. Op warme dagen in het hoogseizoen geef ik mijn pepers en tomaten soms wel 2 keer per dag water. Nu staan deze in grote potten en dus drogen ze sneller uit maar met 1 keer in de week water geven ga je het vrees ik echt niet redden.

Elk moestuinjaar is anders hé . Maar als je slechts 1x per week water kan geven, waarom leg je dan geen druppelsysteem? Eventueel met vochtigheidssensor. Dat zou de watergift veel makkelijker maken. Er is enkel een wateraansluiting nodig. Heb ook zoiets in de serre en ben daar zeer tevreden van.

Normaalgezien houdt cocos net langer vocht vast dus wel vreemd dat het dan zo snel uitdroogt bij jou

De luchtvochtigheid in de tunnel mag trouwens ook niet te hoog zijn, anders zijn je planten vatbaarder voor tomatenplaag.

Maak je niet druk om de kokosvezel mits je niet meer dan 50% hebt gebruikt in de mix. De toplaag kan idd erg droog worden maar het is een supermengsel voor het wortelgestel(Paprika en peper doet het er zeer goed op). Het is luchtig en neemt veel vocht op en pepers vinden het ook niet erg om zo-nu-en-dan eens droog te staan(maar niet verdrogen). Milde pepers worden door de stress van droogte juist scherper waar de hete juist milder zouden worden begrijp ik uit zeer betrouwbare bron. En je zet ze in de volle grond dus laat ze maar zelf zoeken naar water daar krijgen ze een mooi wortelgestel van.

Je zaailingen zijn idd nog wat klein en de temperatuurs verschillen en uv geeft ook stress. Maar normaal gesproken komt het nog wel goed hoor.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Vorig jaar had ik alles half april al in de grond, nu echt nog niet. Wel in de kas, maar nog in de pot. Graaf maar eens een kuiltje in de grond, op de bodem is het nog verradelijk koud. De tunnel warmt dat welliswaar mooi op, maar als je ook nog kippenmest in de grond hebt en je zet er zulke kleine plantjes in sloop je de worteltjes. Ik zou ze uit de grond halen, goed afspoelen, nog even in een potje eenvoudige potgrond boven de grond houden en wachten of ze weer willen aanslaan.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.