JannyH Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Goedemorgen!Mijn tomatenplanten staan nog mooi binnen, en na volgende week (ik ga weekje weg) wil ik ze naar de kas brengen. Nu ontdek ik zojuist dat in twee van de planten al bloemen zitten? Is dit normaal en wat moet ik nu? Zoals jullie in mijn foto's kunnen zien heb ik gewoon een plastic kas, eigenlijk speciaal voor de tomaten. Ik doe dit voor het eerst. Alle raad is welkom. Gr.en mooie zondag! (het plenst in Delfzijl) Janny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jochenb Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 ik heb ook al tomaatjes met beginnende bloemen, ik zou ze in volle grondzetten in de serre. Misschien wel nog wel wat koudere nachten, maar ze doen het best wel goed. Succes ! is eveneens ook mijn eerste jaar dat ik tomaten heb en een tunnelserre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raquette Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Wel eerst even een paar dagen afharden denk ik! En dan als je weggaat in de kas zetten. Zie binnen-voorzaaien-en-dan-naar-de-kas-afharden-of-niet-t17306.html Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Het is heel normaal dat er al een bloemtros aankomt als ze nog in kleine potjes staan.Ik zou ze wel niet meteen uitplanten in je serre.Je kan ze nu in hun potje in de serre zetten en ze binnen een week uitplanten. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rico Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 het is wel verstandig om de plant af en toe te schudden. op deze manier bestuif je de bloemen. anders zetten de tomaten niet en krijg je hele kleine tomaten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jochenb Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 schudden rond de middag of op droge periodes = droog stuifmeel. Maar eerst moeten de bloempjes open staan, denk dat dit nog niet het geval is. Ik wacht ook nog op de mijne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartinH Posted May 4, 2015 Share Posted May 4, 2015 Ik zou de bloempjes er uit knijpen, dan gaat de kracht van de plant naar de groei van de plant en niet naar het maken van tomaten. Zodra ze eenmaal op hun plaats staan en ze mooie volle planten zijn geworden laat ik de plant bloeien. Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts