Richard74 Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Ik heb van een collega tuinder een paar plantjes gekregen onder de noemer bloemkool maar er zaten naar later bleek ook een paar spits kolen tussen. Ik heb ze nu uitgeplant maar mijn zoon zei toen leuk die broccoli....ik twijfelde al omdat ze naast echte bloemkool staan en de kleur van de bladeren is echt anders. Het is voor mij nieuw dus is dit nou gewoon een ander ras bloemkool met donkerdere bladeren of geen bloemkool? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 moeilijk...er zijn zoveel soorten (bloem)kool...laat je verassen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Tsja, wachten tot de 'bloemzetting' dan zie je wel meteen of het bloemkool/brocoli/nog iets anders is. Die rechtse lijkt mij een bloemkool te zijn maar als je wat googled ziet dat er weer helemaal een spitskool uit Geen idee du, en afwachten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard74 Posted April 28, 2015 Author Share Posted April 28, 2015 Haha, gelukkig is het voor jullie ook lastig Die rechtse is overigens 100% bloemkool, zijn klonen hebben al een kool. De linkse gaat het om, de bladeren zijn donkerder en ik heb ze gisteren vanuit de kas naar buiten gezet en vond de geur ook wel duidelijker aanwezig dan bij de rechtse, wel een echte kool geur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wijo Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Het lijkt mij spruitkool toe. Quote Met vriendelijke groet,Wim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wijo Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Dit is mijn broccoli. Dit is mijn spruitkool. Quote Met vriendelijke groet,Wim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard74 Posted April 30, 2015 Author Share Posted April 30, 2015 Haha prachtig, toen ik vanmiddag je berichtje las wist ik in ieder geval zeker dat ik twee spruitkolen heb. Die staan niet op de foto maar die had ik ook gekregen en geen idee wat voor kool het was. Nu zet ik mijn geld dus op spruitkolen, ook leuk Degene op de foto, ik heb geen idee. Lijkt toch ook wel op jouw broccoli plant, daar ga ik dan maar vanuit...We gaan het zien, ik zal het laten weten zodra ik het weet haha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard74 Posted May 22, 2015 Author Share Posted May 22, 2015 Even een update: Ik heb nog steeds geen idee wat voor kool dit is, nieuwe foto, misschien weten jullie het nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
victorhurxkens Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Misschien is het wel torentjesbloemkool? Ook wel romanesco genoemd, krijgt groene torenachtige roosjes die groen zijn, lijkt op broccoli maar ook op bloemkool, misschien als er dadelijk kolen inkomen dat we het weten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts