Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Is dit ook bloemkool?

Richard74

Recommended Posts

Ik heb van een collega tuinder een paar plantjes gekregen onder de noemer bloemkool maar er zaten naar later bleek ook een paar spits kolen tussen.

Ik heb ze nu uitgeplant maar mijn zoon zei toen leuk die broccoli....ik twijfelde al omdat ze naast echte bloemkool staan en de kleur van de bladeren is echt anders. Het is voor mij nieuw dus is dit nou gewoon een ander ras bloemkool met donkerdere bladeren of geen bloemkool?

IMG2015042715002049151430209775.jpg

Haha, gelukkig is het voor jullie ook lastig

Die rechtse is overigens 100% bloemkool, zijn klonen hebben al een kool. De linkse gaat het om, de bladeren zijn donkerder en ik heb ze gisteren vanuit de kas naar buiten gezet en vond de geur ook wel duidelijker aanwezig dan bij de rechtse, wel een echte kool geur.

Haha prachtig, toen ik vanmiddag je berichtje las wist ik in ieder geval zeker dat ik twee spruitkolen heb. Die staan niet op de foto maar die had ik ook gekregen en geen idee wat voor kool het was. Nu zet ik mijn geld dus op spruitkolen, ook leuk

Degene op de foto, ik heb geen idee. Lijkt toch ook wel op jouw broccoli plant, daar ga ik dan maar vanuit...We gaan het zien, ik zal het laten weten zodra ik het weet haha

• 3 weeks later...