Gowrilla Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Hallo, Men tomatenplanten staan in de woonkamer aan een zuidelijk gericht raam. Tot nu toe ging alles perfect. Gisteren vlekjes op de onderste bladeren gezien en kan niet vinden welke ziekte het is.Kunnen jullie me helpen. Dit is de voorkant van het blad : Dit is de achterkant : De vlekjes zijn eigenlijk putjes in het blad. Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
methikal Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Volgens mij geen ziekte of schimmel, maar brandplekjes misschien?Veel zon gehad laatste dagen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gowrilla Posted May 1, 2015 Author Share Posted May 1, 2015 Te veel zon denk ik niet. Het was wisselvallig weer de laatste dagen/weken.Ik heb ze wel nog maar net in een grotere pot gezet. Misschien was alle voeding op in het te kleine potje. Ze stonden ook redelijk nat. Voorlopig wordt het niet erger. Ik hou ze in de gaten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kees Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 Is een voedingsprobleem. Je ziet naast de "putjes" -afgestorven vlekjes - ook gele vlekjes. Dit is magnesiumgebrek. De putjes zullen - als je een keer felle zon krijgt - waarschijnlijk bruin worden. Verder is het blad vrij zacht. Geef wat magnesium houdende voeding. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gowrilla Posted May 2, 2015 Author Share Posted May 2, 2015 Bedankt voor de info Kees. Nu ze in de grotere potten staan zijn er geen vlekjes meer bijgekomen. De nieuwe potgrond zal het voedingstekort wel oplossen. Voor de zekerheid ga ik nog was vloeibare tomatenmeststof bijgeven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts