roosmarij Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Ik weet zo gauw niet waar ik dit moet zetten, omdat haagbeuken eigenlijk geen moestuingewas is, maar wel heel nuttig om rond je tuin te zetten.... Ik zou graag haagbeuken stekken, maar heb geen idee hoe en op welk moment van het jaar? Kan iemand mij helpen? Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Voordat je antwoord krijgt: weet je het verschil tussen beukenhaag en haagbeuk? En heb je jouw haag juist benoemd? Dit om te voorkomen dat je straks een advies krijgt dat net voor de andere soort geldt.Zie hier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 5, 2015 Share Posted May 5, 2015 Een makkelijke manier om extra planten te krijgen van haagbeuk (Carpinus betulus) is om in juli, september (als je ze toch bij-snoeit) takjes van 1-jarig hout te bundelen en in de grond te steken. (Zelf vind ik een mengsel van zand met potgrond in een grote bloempot, die ik dan ingraaf, erg handig). Niet alle stekken zullen aangaan, maar normaal zou meer dan de helft in het opvolgende voorjaar, rond juni, wortels moeten hebben. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts