Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Krijg ik nog aardbeien na verwijderen bloemen doordrager?

Roos78

Recommended Posts

Hallo, ik heb donderdag doordragende aarbeiplantjes gekocht in het tuincentrum, geloof Ostara.

Ik geloof dat dit erg laat daarvoor is, maar ik wou de 3 jaar oude weelderig groeiende bosaarbeiplanten vervangen die ik had weggehaald. (Zaad was van de Action en de vele aardbeitjes waren helaas gewoon totaal niet lekker)

Nu lees ik hier op het forum dat de bloemetjes van doordragers tot half mei worden weg gehaald. Als ik dat bij deze nieuwe plantjes doe, kan ik dan dit jaar nog wel aarbeien verwachten? Ook als er nu ook al beginsels van aardbeien te zien zijn?

Zoveel te leren.....

groetjes Roos

Sorry voor mijn late reactie, maar dankje voor je doorverwijzing. Ik weet wel 99% zeker dat het doordragers zijn, maar niet of het Ostara is. Ik herkende de naam van het forum en geloof dat de Ostara de meest besproken doordrager is wat ik zo kan vinden. De andere aarbeien (geen doordragers) stonden 5 karren verderop, dus hoop maar dat ik niet toevallig een verdwaalde aardbeiplant heb gepakt. (Altijd wat chaotischer is zo'n mega gigantisch tuincentrum) De bloemetjes heb ik verwijderd, nu afwachten en duimen. Als het een succes is....zal ik volgend jaar de halve tuin vol zetten

Groetjes Roos

Ga ik zeker doen. Ik kwam ze tegen toen ik voor perkgoed ging shoppen, onder het mom: de bosaardbeitjes gaan toch weg....waarom niet proberen. Volgend jaar zal ik een goed adresje zoeken, dit jaar loop ik met alles achter helaas.