diesel4666 Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Van onderstaand beestje zit m'n tuin dit jaar vol. Hadden "nesten" in m'n tuinhuis. Ik kan er in een minuutje zo een honderd tellen; dus er zullen honderden zitten.Zitten vooral op de wanden van tuinhuis; en in m'n werkhandschoenen. Zag er nu ook op de aardappelplanten zitten. Welk beestje is dit? En vooral doet deze kwaad in de (moes)tuin? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieke81 Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Het lijken wel larven van het lieveheersbeestje. En áls die het zijn, dan ben ik wel jaloers, die zijn erg nuttig zeker tegen luizen. Maar zeker weten doe ik 't niet. Misschien dat je zelf kan Googlen en beter ziet of dat ze het zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
diesel4666 Posted June 2, 2015 Author Share Posted June 2, 2015 Net eens gegoogled, en dat lijken ze inderdaad te zijn. Wist niet dat ze er zo uitzagen.Ik ben inderdaad erg blij, want heb veel last van luizen op het moment.Zowel in de pruimenbomen, als de perenboom. Maar vooral de beukbladluis, in de dit jaar aangeplante beukenhaag. De larven zijn zo'n 20m van het begin van de haag verwijderd. Zouden ze de weg zelf vinden, of ga ik ze moeten helpen? Nu vraag ik me toch af, hoe het komt dat ik ineens zo'n "epidemie" aan lieveheersbeestjes heb (aan m'n tuinhuis)??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 2, 2015 Share Posted June 2, 2015 Nu vraag ik me toch af, hoe het komt dat ik ineens zo'n "epidemie" aan lieveheersbeestjes heb (aan m'n tuinhuis)??? Blijkbaar gunstige omstandigheden en veel luizen als voedsel Wat dat betreft is de natuur vrij eenvoudig....voortplanting + eten = gunstige omstandigheden voor een soort om voort te bestaan Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts