Raquette Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 In de hoek van onze tuin staat een boerenjasmijn die zo langzamerhand he-le-maal vol zit met luis. Elk stukje stengel is bedekt met een 'deken' van luizen. Normaal laat ik die beesten gewoon hun gang gaan, maar nu begin ik ze ook tegen te komen op bonen, pompoenen en zelfs op de tomaat. Vandaag heb ik de spray gemaakt waarvoor Bit ergens het recept geeft: 1 liter water, half kopje spiritus en 3 druppels Dreft. Ik heb daarstraks ook gesprayd, maar ik weet niet zo goed hoe ik kan zien of het werkt. De luizen blijven voor het oog iig gewoon zitten. Moet ik zo hard/dichtbij sprayen dat ik ze letterlijk eraf spuit? Of kan ik er vanuit gaan dat de spray zijn werk wel doet? NB. Ik ga sowieso nog een aantal keer herhalen. Bvd! Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Gewoon helemaal onder sprayen, zodat alle luizen goed nat zijn. Eraf sprayen hoeft niet. De luizen en eitjes sterven dan. Maarr.... Je moet dit elke 3 dgn herhalen om de eicyclus te doorbreken, want die eitjes moeten ook niet uitkomen natuurlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raquette Posted June 3, 2015 Author Share Posted June 3, 2015 Oh mooi, ga ik doen! Kan ik het voor de zekerheid ook morgenavond nogmaals doen (en dan drie dagen later weer)? Ik werk nooit zo netjes en ben bang dat ik stukken heb gemist . Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 ik vraag me af of bladluizen in deze tijd ook eitjes leggen, dacht dat ze dat alleen in de herfst doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts