noedel Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 hallo,ik heb misschien (nog niet zeker) een stuk grond waar ik voedergewassen op wil zetten om vooral in de winter aan mijn schapen te voederen.ik dacht aan voederbieten, voederwortelen, voedermais, en nog enkele andere...maar ik heb geen idee hoe ik deze moet kweken en waarop ik allemaal moet letten. kan iemand mij hier wat meer informatie over geven?morgen ga ik gaan kijken hoe groot het stuk grond is. vriendelijke groeten,noedel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Voederbieten vinden ze zeker lekker, dus daarmee zit je goed. Met de rest weet ik niet, we hebben onze schapen nooit maïs gevoerd. Dat teelden we voor de varkens. Ik neem aan dat je ook al zelf hooit voor de winter? Hier kan je onze ervaringen over voederbieten lezen: voederbieten-1000-m2-t5552.html En ook maïs hebben we wel geteeld: voedermais-1000-m2-t5553.html Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
noedel Posted June 9, 2015 Author Share Posted June 9, 2015 het hooi koop ik van iemand anders.is het al te laat om voederbieten te zaaien? (ik moet nog zaad kopen, weet iemand waar?)en het is een stuk grond van 60m²het grootste stuk is al jaren begroeid met onkruid, dat zal moeten verwijderd worden tegen volgend jaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holland Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 Zaadhandel van der Wal, altijd snelle levering Heb ik de voederbieten ook van. Stoppelknollen is ook geliefd bij schapen dacht ik. Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts